31 Ocak 2014 Cuma

BİTTER BİSKÜVİ

      Düzenli takip edenler bilir, ben bir çikolata aşığıyım (: Bitter favorimdir, böyle insanın ağzında erir, hem acı hem tatlı bir tat bırakır (: Filtre kahvenin yanında bisküvi servis edilmesini çok şık bulurum, bana göre her içeceğin bir servis şekli vardır ve ben bu seremonileri çok severim ((: Türk kahvesinin yanında muhakkak güllü lokum ve su ya da bitter çikolata ve likör ikram ederim mesela (: şarap servis edeceksem muhakkak üzüm, kuru meyve ve peynir tabağım ortadadır, elbette viski kırık buz ve çikolatayla servis edilir, sevmesem de şampanyanın yanında da çikolata kaplı çileklerim vardır (((: bana yeter ki "yap ve sun" deyin ve geri çekilin (((:
  • 125 gr tereyağ
  • 150 gr pudra şekeri
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı kakao
        Yağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene dek çırpın. Yumurta sarılarını tek tek ekleyerek çırpmaya devam edin. Tuz ve unu eleyerek ekleyip çırpmaya devam edin, en son kakaoyu da ekleyip karıştırın. Hamuru streç film üzerine alıp silindir şekli verin. Buz dolabında 30 dakika dinlenmeye bırakın.


    Buz dolabında sertleşen hamuru çıkarıp yarımşar santim kalınlıkta dilimleyerek yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizip 160 'C de ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin. Fırından çıkarınca tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın. İsterseniz erimiş çikolataya batırabilirsiniz ama ben sade seviyorum (:



          AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder