20 Ocak 2014 Pazartesi

TARÇINLI CEVİZLİ ROCHES

     Bu haftasonu benim için mutfakta geçti desem yalan olmaz. Arkadaş doğumgünleri, doğumgünü siparişleri, sınavların son haftasında kayışı sıyırmış bir kardeş, evde sürekli farklı bir tatlı arayan yeniliklere açık bir eş ve bütün bunların arasında bir ben (((:
      Aslında bu roches geçen hafta çıktı mutfağımdan ama kargo henüz arkadaşımın eline ulaşmadan tarifini paylaşmak istemedim, zira blogu takip ediyor ve sürprizin bozulmasını istemedim. Bugün o kargosuna ulaştı siz tarife (:
      Roches benim evde yapmayı en sevdiğim çikolata atıştırmalıkları, daha önce tuzlu yer fıstığıyla ve fındık+sultani üzümle yaptıklarımı paylaşmıştım sizlerle. Kaliteli çikolatayı çok severim. Ve çikolatayla oynamayı da çok severim.

  • 150 gr bitter çikolata
  • 120-150 gr ceviz içi (özellikle yarım olanları seçin paketten)
  • 2 şeker kaşığı tarçın
      Çikolataları ince doğrayıp (mutfağınızda kendinize ait bir kesme tahtası olsun ve bunu pasta malzemelerini doğramanın haricinde bir şey için kullanmayın) benmari usulü (kaynayan bir su tenceresinin üzerinde, çikolata kasesi suya değmeyecek şekilde kendi halinde erimesi) eritin, olabildiğince az karıştırın ve çikolataların tamamı erir erimez su tenceresiyle birlikte ocaktan alın. Ocağın üzerinde haddinden fazla tutarsanız çikolatanız yanar, çikolata ne kadar safsa o kadar çabuk yanar; en kolay yanan çikolata bitterdir. Ceviz yarımlarınızı tarçınla birlikte bir buz dolabı poşetine alın, nazikçe sallayarak cevizlerin tamamen tarçına bulanmasını sağlayın. Cevizlerinizi tek tek erimiş çikolataya bulayıp mutfak cımbızıyla ya da iki kürdan yardımıyla yağlı kağıt üzerine alıp oda sıcaklığında donmaya bırakın, bir kaç saat içinde kapalı kutuya alacak sertliğe ulaşacaktır, tabii kutudan önce midenizde kendine yer bulmazsa ((:

      AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder