28 Ocak 2014 Salı

ZEYTİNYAĞLI LAHANA KAPUSKA

       Bizim evde kapuskanın adı "kapunçka"dır. Sebebini sormayın, mantıklı bi açıklamam yok ((: ben sadece tarifleri modifiye etmiyorum, kelimeler de benden çok çekiyor (: Malumunuz kapuska pek sevilen bir yemek değildir, hastanede çalışırken işin inceliklerini hastanenin aşçısından öğrenmiştim, şimdi de size anlatıcam (: Neyse, ne diyodum; kapuska pek sevilen bir yemek değildir, ama bizim aşçının yaptığı tarife bayıldığım için evde de pişirdim, yeni evlenmiştik ve ilk kez pişirmiştim. Eşim işten gelirken aradı yemekte ne var diye "kapunçka" deyiverdim ((: hani sevmiyorsa şirinlik olsun diye, çok hoşuna gitti (aşk işte saçma sapan şeyler insana sevimli gelebiliyor) o gün bu gündür bizim evde kapuska bir Rus yemeğidir ve adı da kapunçkadır ((: Tam bu noktada eklemeden geçemeyeceğim, lahana Rusya'da gerçekten çok fazla tüketilen bir sebzedir (:
  • 2 kg lahana
  • 2 orta boy havuç
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı kara biber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • tuz
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağ
    Lahanaları ince doğrayıp yıkayın, suyunun süzülmesi için süzgece koyun. Zeytin yağını ısıtıp küp doğradığınız soğanları tamamen pişirdikten sonra rendeliğiniz havuçları ekleyip kavurun. Salçaları küçük bir kaseye koyup üzerine yarım çay bardağı kadar su ekleyip çırpın. Salçayı ve suyu süzülen lahanaları tencereye ekleyip (tek seferde ekleyemeyebilirsiniz, bir kısmını tencereye alıp kapağını kapatın, beş dakika sonra kalanını da ekleyin) baharatlarını da ekleyip 30-40 dakika orta ateşte pişirin. Sıcak ya da ılık servis yapabilirsiniz (: Yoğurt yanına pek yakışır (: deneyin seveceksiniz, valla bak ((((:


           AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder