11 Ocak 2014 Cumartesi

FINDIKLI KEK

    Bugün yeni pişirme kapları aldım, alır almaz denemek istedim ama akşam yemeğe misafirimiz olduğu için şip şak yapılacak basit bir tarife ihtiyacım vardı, ben de ennnnn basitini seçtim (:



     Bunlar aslında salata kabı olarak satılıyor ama ben küçük boy kek veya devasa cupcake yapmak için kullanmayı tercih ettim (: görünen o ki sadece tarifleri değil eşyaların kullanım alanlarını da modifiye ediyorum ben (((: hani hep diyorum ya, kendi mutfağınızın şefi olun diye, yeni şeyler denemekten çekinmeyin (:
  • 1 yumurta
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1,5 kahve fincanı toz şeker
  • 1 kahve fincanı fındık yağı
  • 1 kahve fincanı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 kave fincanı kırık fındık
     Yumurtayı tuzla çırpıp şekeri ekleyerek çırpmaya devam edin. Şeker yumurtada eridikten sonra sıvı malzemeleri ekleyip karıştırın. Kuru malzemeleri de eleyerek ekledikten sonra karıştırıp kalıbınıza dökün (eğer kalıbınız benimki gibi kağıttan değilse yağ ve unla sırlayın) ve üzerine kırık fındıkları dökerek önceden 180 'C de ısıtılmış fırında 40 dk. pişirin. Kek pişerken iki katına çıkacak uygun bir fırın kalıbı seçin (: Kağıt kapta pişirmem 55 dk sürdü, metal kaplarda daha kısa sürede pişiyor (:



     AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder