26 Ocak 2014 Pazar

KAKAOLU PORTAKALLI PUDİNG

       Pudingi çocukluğumdan beri çok severim, benim için hep çok büyülü bişeydi (: sonra büyüdüm, mantığını çözdüm ve evde yapmaya başladım. Eşim pek hoşlanmasa da bu huyumdan, ben olabildiğince katkısız beslenmeyi tercih ederim. Bu sebeptendir kullandığım gıda boyaları ve aromalar piyasadakilerden oldukça pahalıdır; yemediğimi yedirmem (:
  • 500 ml süt
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 2 tatlı kaşığı kakao
  • 1 küçük çay bardağı toz şeker
  • 1/2 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi (çikolata rendesiyle rendeleyin)
       Süt, nişasta, kakao ve şekeri sos tenceresinde ince telle topakları kaybolana dek çırpıp ocağın küçük gözünde orta ateşe koyun ve karıştırarak pişirin. Puding koyulaşıp kaynamaya başlayınca 1 dakika daha kısık ateşte pişirip altını kapatın. Portakalı pudingin üzerine rendeleyin (bu şekilde portakalın yağı da içine sıçrayarak aromasını bırakacaktır). Pudingi son kez karıştırıp üç küçük kaseye boşaltın. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldırarak 2-3 saat dinlendirin. Üzerine portakal kabuğu rendesi ya da portakal dilimleriyle servis edin (:

           AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder