16 Ocak 2014 Perşembe

BALLI KARAMELLİ ŞEKER

    Bu tarifi çok uzun zaman önce bulmuştum, aklımdaydı ama çok kolay olmasına rağmen üşeniyordum, dün akşam benim mutfak çok aktifti, hazır mutfaktayken bunu da yapayım dedim (: karamel canavarı bir kardeşim var, onun için parçalayıp kutuladım ders çalışırken atıştırsın (:
  • 100 gr toz şeker
  • 2 çorba kaşığı süzme bal
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu ya da karbonat
    Toz şekeri sos tenceresine döküp balı üzerine ekleyin, tencereyi sallayarak malzemenin içine yayılmasını sağlayın küçük ocakta ama yüksek ateşte erimesini bekleyin. Şeker erimeye başlayana kadar karıştırmayın, şeker kenarlardan erimeye başladığında tahta bir kaşıkla kenardan ortaya karıştırın, şeker tamamen eriyip kehribar rengine döndüğünde karbonatı ekleyip karıştırın ve yağlı kağıt üzerine olduğu gibi boşaltın.
     Şekerleme tamamen donduktan sonra elinizle kolaylıkla kırabilirsiniz, gelişigüzel parçalayın ve kuru bir kavanozda saklayın.



     AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder