27 Aralık 2013 Cuma

TATLI PATATES

    Karman çorman bir mutfağım vardır benim, ailemin geldiği topraklardan dolayı doğu yemeklerini bilirim, annemin öğretmenlik yaptığı topraklardan dolayı Arap yemeklerini bilirim, komşularımızdan dolayı Kürt yemeklerini bilirim, eşimden dolayı karadeniz yemeklerini bilirim, yaşadığımız coğrafyadan dolayı Akedeniz yemeklerini bilirim, tamamen ilgiden dolayı Ege yemeklerini bilirim (: ama son yıllarda bütün bunlar yetmedi (: Acı sevgisi Meksika mutfağını, makarna ve pizza sevgisi İtalyan mutfağını, atıştırmalık sevgisi İspanya mutfağını araştırmama sebep oldu. Derken kendimi dünya mutfaklarıyla haşır neşir buldum, ama bir çok malzemeyi bulamıyorum, kullanamıyorum. Amerika'da binbir yemekte ve tatlıda kullanılan tatlı patatesi yıllardır arar dururum. Sonunda dün markette gördüğümde gözlerimden çizgifilm yıldızları çıktı ((: ama malzemeyi tarifte kullanmadan önce tadını sade öğrenmem gerekiyordu bende lazanyanın yanına folyoya sararak attım fırına. 220 C'de 1 saat 15 dakika pişti. Soyup dilimledim, tadı kestaneyle kabak tatlısı arası, ben bayıldım, hatta hastası oldum diyebilirim ((: hiç bir şey yapmadan sadece bu haliyle hergün tüketebilirim öyle söyleyeyim (((: "sen Mersin'de yeni bulmuşsun biz nereden bulalım" derseniz verebilecek cevabım yok ama böyle birşeyi sizlerle paylaşmamak bencillik olurdu (((: bu patates bi harika dostum (((((:

AFİYET OLSUN (:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder