25 Aralık 2013 Çarşamba

TAHİNLİ CUPCAKE

    Normalde CupCake'lerimin tarifini vermem (: ama bunu paylaşmaya karar verdim (: yer fısığıyla tahinin tadı birbirine çok benzer, cupcake Amerikalı bir kektir (: Amerikada yer fıstığı tatlılarda çok kullanılan bir malzemedir. Ben de çok severim ama bir çok açıdan sağlıksız olduğu için yılda bir veya iki kavanozdan fazlasını sokmam eve (: Bu kekleri yapmaya dün karar verdim, ilham perim çıkageldi ve dedi ki "neden yer fıstığı yerine tahin kullanmıyorsun". Bu fikri çok sevdim, bu kekin tadı; acı badem kurabiyesi, makaron ve yer fıstığı ezmesi karışımı, yemelere doyamadım ve sizlerle paylaşmaya karar verdim (: aramızda kalsın ticari içeriklerinden dolayı paylaşmam normalde (((:
  • 1 büyük yumurta
  • 1,5 fincan toz şeker
  • 1,5 fincan tahin
  • 1 fincan süt
  • 3 fincan un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilin
    Yumurtayı şekerle çırpın. Tahini ve sütü ekleyip karıştırın. Kuru malzemeleri eleyerek ekleyin çok çırpmadan karıştırıp kalıplara paylaştırın. Önceden 175C'de ısıtılmış fırında 17 dakika pişirin. Kremanın sırrı hala bende (: sadece şu kadarını söyleyeyim, yerfıstığına en çok yakışan şey çikolatadır ;) gerisi hayal gücünüze kalmış. Benden yemek isterseniz sipariş verebilirsiniz (((:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder