9 Aralık 2013 Pazartesi

Kahvaltı Salatası


    İstanbul'da teyzemle yaşıyorken sadece pazar günlerimiz tatildi ve dolayısıyla pazar kahvaltıları bizim için çok özeldi (: O dönemde bolca kahvaltılık tarif oluşturdum, bunlardan en çok sevdiğimiz de bu salataydı.

  • 1 küçük kuru soğan
  • 3 çorba kaşığı sızma zeytin yağı
  • 1 su bardağı lor peyniri
  • 1/2 su bardağı çökelek peyniri
  • 1/2 domates (küp doğranmış)
  • 1/2 çay bardağı kıyılmış maydanoz
  • 1 çay bardağı ayıklanmış doğranmış yeşil zeytin
  • tuz, kara biber, pul biber
   Zeytin yağını derin bir tavaya alıp ısıtıyoruz, ısınan yağa küp doğranmış soğanları ekleyip tuz ve kara biber serperek pişiriyoruz. Soğan piştikten sonra tavanın altını kapatarak peynirleri ekleyip karıştırıyoruz. Domatesi, maydanozu ve baharatları ekeldikten sonra karıştırıp en son zeytinleri ekliyoruz. Zeytinleri ezmeden karıştırıp servis tabağına alıyoruz. Ben dereotuyla süslemeyi seviyorum, eğer tadını seviyorsanız maydanozun yarısı kadar da dereotu içine kıyabilirsiniz. Bizim evde sevmeyenler var (: ben ekleyemedim sadece süslemekle yetindim (:

    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder