7 Aralık 2013 Cumartesi

DUKAN PANCAKE




    Henüz çok yeni bir blogger'ım, çok fazla takipçim de yok, ama ilk günden beri bahsettiğim korsan takipçilerim yani arkadaşlarım üç gündür beni bombalıyor. Malum hep rejimdeyiz (: ve benim paylaştığım bütün tarifler oldukça kalorili ;) o zaman her zaman gönül rahatlığıyla yiyebileceğimiz bir pancake tarifi vereyim. Pancake çok sevilen ancak pek cesaret edilemeyen bir tariftir oysa oldukça basittir. Aslına bakarsanız pancake adından da anlaşılacağı gibi tavada pişen bir çeşit kektir. Klasik keklerden farkı oldukça az malzemeyle yapılması ve başarısız olma ihtimalinin olmaması (:
   Gelelim bizim sağlıklı pancake'e

- 1 yumurta
- 1 tutam tuz
- 3 damla vanilya aroması
- 2 tepeleme çorba kaşığı yulaf kepeği
- 1 tepeleme tatlı kaşığı pişirilebilir tatlandırıcı (ben canderel kullanıyorum)
- 8-9 çorba kaşığı süt
- 1 silme çay kaşığı kabartma tozu
- tavayı yağlamak için yağ damlatılmış peçete









    Yumurtayla tuzu çırpıyoruz. Tatlandırıcıyı ekleyip çırparak erittikten sonra vanilya aromasını damlatıp karıştırıyoruz. Önce yulaf kepeğini sonra sütü ekleyip akışkan bir kek hamuru kıvamını alınca kabartma tozunu da ekleyip iyice karıştırıyoruz.
    Düz bir tavayı ocakta ısıtıp yağ damlatılmış peçeteyle yağladıktan sonra hamurdan kaşıkla tavaya döküyoruz. Sağdaki ilk karede göründüğü gibi üstü baloncuklanmaya başlayan pancakeleri ters çeviriyoruz 15 saniye daha tavada tuttuktan sonra tabağa alıyoruz. Bütün hamur bitene kadar aynı işleme devam ediyoruz. Üzerine sevdiğiniz bir light reçel ya da isterseniz bal dökerek tüketebilirsiniz. Ben tatlıyla tuzluyu karıştıran insanlardanım (: vişne reçeli döküp peynirle yiyorum (:

  AFİYET OLSUN (:

1 yorum: