16 Aralık 2013 Pazartesi

YAŞ PASTA

    Bir miktar meşakkatli bir işe kalkışıyorsunuz bilginize (((: Pandispanyası ayrı, kreması ayrı (: Ama büyük çoğunluğu el yapımı olunca arasına serpiştirdiğiniz hazır malzemeler kimsenin dikkatini çekmiyor ;)

  • 5 yumurta
  • 2 fincan şeker
  • 5 fincan un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 paket vanilya
    Yumurtalarla şekeri 10-12 dakika boyunca sabırla çırpın (: Krema kıvamına gelen karışıma unla kabartma tozunu eleyerek ekleyin. Yağladığınız fırın kalıbına döktüğünüz hamuru önceden 180 C'de ısıtılmış fırında 35 dakika pişirin. Ilımaya bırakın. Kek pişince kremayı pişirmeye başlayabilirsiniz.


 



  • 2 su bardağı süt
  • 3 yumurta sarısı
  • 4 çorba kaşığı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 4 damla vanilya aroması
Yumurta sarılarıyla şekeri çırparak krema kıvamına getirin. 1,5 su bardağı sütü ekleyip karıştırın. Unu ve nişastayı eleyerek ekleyin, sosu süzgeçten geçirin; "her şef sosunu muhakkak süzer" ;) Süzdüğünüz sosu tencereye alıp orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Pişen kremayı mikserle 5 dakika boyunca çırpın, yarım su bardağı sütü yavaş yavaş kremaya ekleyerek çırpmaya devam edin. Vanilya aromasını da ekledikten sonra 2 dakika daha çırpıp ikiye ayırdığınız pandispanyanın arasına sürün.




 

    Ben içine 30 gr. sütlü çikolata rendeledim, 30 gr. antep fıstığı ve 10 gr. da hindistan cevizi serptim. Pandispanyanın ikinci yarısına da ince bir tabaka kremşanti sürüp parçaları birleştirdim. İçini oluşturmak tamamen sizin damak tadınızla ilgili, pastayı kardeşime yapıyor olsaydım muzla, kendime yapıyor olsaydım bitter ganaj ve vişneyle doldururdum (: Kendi mutfağınızın şefi olun, temel tarifi aldıktan sonra hayal gücünüzü kullanın (:


    Üzeri için sütlü çikolatadan ganaj yapıp kapladım, aşırı şekeri dengelemek amaçlı üzerine tatsız toz kakao serpip köşeleri küçük kalp şekerlemelerle süsledim (: Ganaj kreması için 200 gr ısıtılmış krema içinde 200 gr sütlü çikolata eritip oda sıcaklığına geldiğinde kaplamasını yaptım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder