24 Aralık 2013 Salı

MEKSİKALI TAVUK

    Bu hafta biraz yoğunduk dolayısıyla yemeklerimi fotoğraflama şansım pek olmadı, malum 2014 için geri sayım başladı, yeni yıl için yeni tarifler oluşturmam gerekiyor (: tarifler teoride bile hazır değil ((: sadece ilgimi çeken malzemeleri eve yığıp duruyorum, elbet ilham perim yakında ziyaretime gelir (: Yeni tarifler gelene kadar klasiklerimle idare edin.
    Bu yemek adını tamamen benden alıyor (: fajitayı çok sevdiğimden daha önce bahsetmiştim, bir şeyi çok seversem ondan sıkılmamak için modifiye ederim, benim meksikalı tavuğum da bir nevi modifiye tarif (:


Bu tarifle 5-6 kişilik yemek elde edebilirsiniz.
  • 750 gr. tavuk göğsü
  • 750 gr. mantar
  • 3 tane california biberi
  • 2 büyük mor soğan
  • 2 çorba kaşığı acı sos
  • 1 çorba kaşığı acı ketçap
  • 1 çorba kaşığı barbekü sos
  • tuz/karabiber 
  • 4 çorba kaşığı fındık yağı
Pişirme işlemine başlamadan önce bütün malzemeleri fajita tarifindeki gibi jülyen doğrayın.
Derin bir tencereyi orta ateşte ısıtıp yağ ile birlikte soğanları içine alın, soğanların üzerine karamelize olmalarını hızlandırmak ve lezzetlendirmek için tuz ve karabiber serpin. Soğanlar tamamen karamelize olduktan sonra tavukları ekleyin ve bir miktar daha tuz ve karabiber serpin. Tavuk suyunu tamamen çekene dek pişirin. California biberleriyle mantarları ekleyip tekrar tuz ve karabiber serpin. Bu yemekte, tencereye eklenen her yeni malzemede tuz ve kara biberle tatlandırmak önemlidir. Bütün malzemeler piştikten sonra sosları ekleyip 3 dakika daha kısık ateşte çevirdikten sonra tortilla ekmeğiyle servis yapabilirsiniz. Ben bazen tortillaların ortasına bu içten koyup büyük bir dürüm yapıp fırın tepsisine diziyorum. En üstüne de rendelenmiş mozerella ya da kaşar serpip fırında üzeri kızarana dek ısıtıyorum. O halinin adı da Burritos (:


Bu benim yaptığım burrito değil ama şeklen fikir oluşturması için ekliyorum (: benimkinin üzerinde peynir oldukça bol bulunur (((:
AFİYET OLSUN (:

3 yorum:

  1. sevgili şefim bu tavuğu krepe de sarabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette, ama krepi biraz daha kalın pişir, afiyet olsun (:

      Sil
  2. :) yılbaşı mezeleri için takipteyiz :)

    YanıtlaSil