3 Aralık 2013 Salı

evde çikolata keyfi

    Aslında tariflerime yarın başlayacaktım ama yeni olmanın verdiği heyecan beni yerimde durdurmadı :) 
Bu akşam eve geldiğimde kuzenimin doğumgünü için kargolayacağım bişeyler yapmak istedim. Tuzlu yer fıstıklı bar, fındık ve sultani üzümlü sütlü çikolatalı bar, hindistan cevizli toplar ve Porto'lu bitter truffle yaptım. En basiti olan çikolata barların tarifleriyle başlayalım, diğer tarifleri yarın sabah paylaşırım..






Tuzlu Yerfıstıklı Bitter Çikolata Bar:
- 160 gr ince kıyılmış bitter çikolata
- 100 gr kabukları soyulmuş tuzlu yer fıstığı

    Çikolatayı benmari usulü arada karıştırarak eritiyoruz, tamamen sıvı olur olmaz kaynayan suyun üzerinden almamız önemli, haddinden fazla kaynayan suyun üzerinde durursa çikolata yanar! Eriyen çikolatayı alıp içine fıstıkları ekleyip tamamen karıştırıyoruz. Yağlı kağıt veya benim gibi folyo serdiğiniz tepsinin üzerine çorba kaşığı yardımıyla paylaştırıyoruz; dağınık görüntüsü tamamen benim tercihim, daha karakteristik göründüğünü düşünüyorum. Siz isterseniz baton çikolata kalıbına da dökebilirsiniz. Serin ve kuru bir yerde tepsiyi bekletiyoruz. Ortalama iki saat içinde paketlenebilecek kıvama geliyor, afiyet olsun.

Fındıklı ve Sultani Üzümlü Sütlü Çikolata Bar:
- 160 gr ince kıyılmış sütlü çikolata
- 80 gr küçük boy iç fındık
- 40 gr kuru sultani üzüm (tercihen kuş üzümü de kullanılabilir)

   Yapımı Bitter barla tamamen aynı, sadece çikolata sütlü olduğu için donma süresi biraz daha uzun sürebiliyo; yaklaşık 3 saat sonra paketleebilecek kadar donmuş oluyor.

önemli: Barları serin ve kuru bir yerde donmaya bırakın, buzdolabına koyduğunuz çikolataların yağı aniden donar ve üzerinde mermer görünümlü beyazlıklar oluşur, tadında bi değişiklik olmasada görüntü kalitesi düşer.

    Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder