5 Haziran 2014 Perşembe

ÇİKOLATALI STRUDEL

        Soysuzlar Çetesi'ni izledikten sonra merak ettiğim bi Alman tatlısıdır strudel. Araştırdım orijinali meyveyle yapılıyor. Rendelenmiş elma, tercihen şarap ya da romda bekletilerek ıslatılan kuru üzüm, tarçın ve karanfille iç harcı hazırlanıyor. Hamuru oklavayla değil çeke çeke elle açılıyor. Hamur incecik bi hal aldıktan sonra iç harç kenarına boşaltılıp sarılıyor. Bu sarma işlemi de öyle kolay değil, hamur o kadar inceki elinizle saramazsınız, dolayısıyla hamurun altına bi sofra seriliyo ve hamur içlendikten sonra sofranın kenarlarından yuvarlanarak sarılıyor. Daha sonra tepsiye tek parça halinde koyulup yumurta sarısı sürülüyo ve pişirince dilimlenerek servis yapılıyo. Hamuru milföy gibi kat kat, kruvasan gibi yağlı ve uzun sürede hazırlanan bi hamura sahip ama çıtır değil biraz kıtır bi yapısı var. E be Ezgi bununla mı uğraşıcaz, kruvasan hamuru dediğin şey 3 günde hazırlanan bişey dediğinizi duyar gibiyim. Kulaklarımın kızararak çınlamaması için modifiye ettiğin tarifi vereceğim size :)) Bu ne biçim strudel, bu bildiğin milföy demeyin, ya da diyin bana ne gidin orijinal tarif üstte onunla cebelleşin :)))
  • 10 yaprak milföy
  • 40 parça bitter çikolata
  • 1 yumurtanın sarısı
  • pudra şekeri
  • çiğ krema
  • çilek
        Milföy yapraklarını kare yerlerinden kesip 20 parça milföy karesi elde edin. Oda sıcaklığında yumuşayan milföylerin kenarına 2 parça çikolata koyup dikdörtgen ya da üçgen şeklinde katlayın, yapıştırmak için kenarlara su sürüp çatalla birleştirin. Orijinaline benzemesini istiyosanız dikdörtgen şeklini tercih edin. Ben her iki şekilde de yaptım. Milföyleri tepsiye dizip üzerlerine 1 çorba kaşığı suyla çırptığınız yumurta sarısından sürün ve pudra şekeri serperek 200 'C de ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin. Tatlılar soğuduktan sonra çiğ kremayı çırpıp kremşanti haline getirin, tabağa şekilli sıkıp üzerini çilekle süsleyerek servis yapın.




        En alttaki orijinal elma ve kuru üzümlüsü, sabrınız el veriyorsa onu da yapabilirisiniz :))) Bir kaç yerden gelen "ben bunu yapmak istiyorum ama çok zoooor" serzenişlerinden sonra basitleştirmenin yollarını aradım ve en uygununun milföyle olacağını düşündüm, yoksa bilirsiniz "Türk şefler" gibi şarap yerine sirke, mascarpone yerine labne, saviordi yerine hazır pandispanya kullanmam :))) her tarifi edebiyle yapmaktan yanayım, aksini kendime ve tarife hakaret sayarım ;) Elbette bu tarif orijinalinin tadını vermeyecek ama nefsinizi bastıracaktır. Fikrimi merak ediyorsanız, ben ne milföyü severim ne de studreli :))) Tiramisu candır :)))
  
        AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder