29 Mayıs 2014 Perşembe

TAVADA MISIR EKMEĞİ

        Dün akşam için fırında somon yaptım. Uzun uzun tarif etmeye değecek bi yemek değil, somon dilimleri yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir, üzerlerine tuz ve karabiber serpilir. Yanına patates ve soğan yerleştirir, onların üzerlerine de tuz karabiber serpilip zeytinyağı gezdirilir ve 200 'C lik fırında 60 dakika pişirilir. Balığın yanında karamelize hale gelen soğanla fırında kızarmış patates çok yakışır. Denemediyseniz öneririm. Her ne kadar mısır ekmeği daha çok hamsinin yanına yapılsa da her türlü balıkla iyi gider. Buzdolabında çok az mısır unum vardı, ben de balık balıktır diye yola çıktım ve ince bi mısır ekmeği hazırladım. Tereyağında pişince hafif gevrek bi hal aldı, süt ve tereyağ tadıyla da balığa çok yakıştı. Denemenizi öneririm. Hazırlayıp pişirmesi 10 dakikanızı alıyor. Çayın yanına bile çok hoş bi tat olur. Bu arada balığın yanına roka salatası yapmayı da atlamayın. O da bi başına tarif değeri taşımadığı için kabaca anlatayım; rokaları yıkayıp iri parçalara bölün, üzerine 1-2 domates doğrayıp bir diş sarımsağı tuzla ezip roka ve domatesleri iyice bulayın. Daha sonra üzerine limon, nar ekşisi, balsamik sirke ve bol zeytinyağı gezdirin. Mersinde hangi balık restoranına giderseniz gidin vazgeçilmez salatadır. Roka salatasız balık yetim kalır (: Öyleki Mersin'deki bi restoranın adında bile rokayla balık birlikte anılır; Rakı Roka Balık (2R1B) diye bi restoran vardır ve en lezzetli balıkları, en taze mezeleri orda yersiniz. Balık sonrasındaki ikramlar da her zaman taze hazırlanır, en son bol köpüklü bir türk kahvesiyle taçlandırırlar. Mersin'in çok daha meşhur balık restoranları vardır ancak buradaki tazeliği ve lezzeti az yerde bulabilirsiniz. Bi gün yolunuz düşerse muhakkak bulun ve gidin (: Selamımı söylemeyin tanımazlar (((: Kendini tanıtan müşterilerden değilimdir ((: Gider yer, hesabımı öder ve kalkarım. İkinci gidişimde "ne verim abime" "ne vericen bana" muhabbetine girebilenlerden olmadım. Balığı da iyi bilmiyosanız, sezonuna göre en iyisini yemek istiyosanız muhakkak garsona bırakın. Bu sıralar en iyisi açık deniz levreğidir, bi ay daha sabrederseniz kofana çıkar ki parmaklarınızı da birlikte yersiniz. Dört gözle kofana zamanını bekliyorum. Henüz yiyebiliyorken yemek için, zira bırakın kofana haline gelmesine izin vermek lüfer olarak bile bulamayacak hale gelicez yakında. Çinokopken dibini kazıyolar hayvancağızın. Büyüdüğünde 4 kiloya kadar çıkan balığı 8-10 santimken yakalayıp yiyolar.. Nerden nereye geldim gene ben, "arifin manchestere attığı gol"ü arıyordum oysa (((:
  • 1 su bardağı mısır unu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı tereyağ
        Tereyağını tavada eritip soğuması için tavayı kenara alın. Bi kasede mısır unu tuz ve sütü karıştırıp hamur haline getirin. Mısır hamurunu yağı donan tavaya parmaklarınız yardımıyla yayıp ocağa alın. 4-5 dk pişirdikten sonra ekmeği spatula yardımıyla ters çevirin, 4-5 dk da bu tarafını pişirdikten sonra altını kapatın. bi kaç dakika tavada dinlenmeye bırakıp sıcak servis edin. Üçgenler halinde kesip balık tabaklarının yanında sunabilirsiniz, ya da daha minik ekmekçikler hazırlayıp kişiye özel yuvarlaklar da sunabilirsiniz. Altın sarısı ekmeğiniz hazır (:




        AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder