12 Haziran 2014 Perşembe

KARAMEL SOSLU PUDİNG

        Bi kaç gündür tarif girmiyorum, zannetmeyin ki tatildeyim mutfağa girmiyorum. Bu hafta çok yoğun geçiyo. Mutfaktan çıkamasam da tarif girmeye takatim kalmıyo genelde. Ev yapımı pudingi çok severim, ya da yalancı tavuk göğsü diyelim (: Küçük bi dokunuşla lezzetini artırdım, görünüşünü zenginleştirdim.
  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilin
  • 6 çay kaşığı esmer şeker
          Pudingi yapmaya başlamadan önce 6 tane sufle kabının tabanına birer çay kaşığı esmer şekeri serpip fırında eritin ve fırından çıkarıp karameli donmaya bırakın. Un ve nişastayı tencereye alın. Üzerine azar azar süt ekleyerek pürüzsüz bi yapı elde edin. Bütün sütü tencereye boşaltıp şekeri de ekleyip karıştırarak ocağa alın. Küçük ocakta açık ateşte karıştırarak kaynatın. Puding kaynamaya başlayınca karıştırarak 1-2 dakika daha pişirip altını kapatın. Vanilini ekleyip mikserle 5 dakika çırpın. Pudingi kaplara bölüştürüp oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırıp 4-6 saat arası dinlendirin. Tatlı buzdolabındayken karamel sos eriyecek ve ters çevirdiğinizde kabından rahatlıkla çıkacak.


          Dinlenen pudingi ters çevirerek servis edin (:

          AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder