16 Haziran 2014 Pazartesi

BADEM KURABİYESİ

          Tam yazlık bi İngiliz tarifiyle haftaya başlayalım. Oldukça hafif, lezzetli ve az malzemeyle yapılan bi kurabiye. Adının kurabiye olduğuna bakmayın, "cookie" gibi sert değil. Aslında bilen bilir ben bisküvi severim, kurabiye dediğin ağızda dağılmalı bence. Ama yaz geldiyse öyle bi paket tereyağ kullanılan kurabiyeler kutuda bekleyip bekleyip çöpe gider. Eeee yazın kurabiye yiyemicek miyiz, misafirimize çayın yanında bi kurabiye ikram edemicek miyiz.. Ben edemicem zira dün yaptığım tepsi sabahı görmedi :D Sevgili eşim ve kardeşim kapışarak bitirdi bi tepsi kurabiyeyi :) Bi tane annem için zor kurtardım ellerinden :) Üçer beşer indirdiler mideye :D Size de tavsiyem bu kurabiyeyi yapacaksanız tek ölçü yapmayın ;) Ölçü kabı olarak 100 ml'lik evrensel ölçü kabını kullandım, eğer tariflerimi sürekli takip ediyorsanız size de tavsiyem bu ölçü kaplarından edinmeniz. Ben İKEA'dan 100+50+30+15+5 ml'lik 5'li ölçü kabı aldım. Haricinde evrensel 240 ml ve ölçekleri de artık Paşabahçe dahil her yerde satışa sunuldu. Ama İKEA'nın kapları benim her işimi görmeme yetiyor. Hadi kolay gelsin, tarife geçelim.
  • 2,5 kap badem unu (file bademi rondodan geçirerek kullanabilirsiniz)
  • 1 kap toz şeker
  • 1 kap pudra şekeri
  • 2 büyük boy yumurtanın beyazları
  • 10-15 tane çiğ badem
          Çiğ bademler hariç bütün malzemeleri karıştırma kabına alın. Normal kurabiye hamuru kıvamına gelene dek karıştırın. Fırınınızı 200 'C de ısıtmaya başlayın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Kurabiye hamurundan tatlı kaşığıyla bi kaşık hamur alıp ikinci tatlı kaşığıyla şekil vererek fırın tepsisine sıralayın. Hamurları 2-3 santim aralıklı dizin, pişerken kabaracaklar. Bütün hamuru tepsiye sıraladıktan sonra üzerlerine birer tane çiğ badem yerleştirip fırına verin. Fırınınızın pişirme gücüne bağlı olarak 10 ila 12 dakika arasında pişirin. Tepsiyi fırından çıkarınca 20 dakika tepside soğumaya bırakıp servis tabağına alın. Sütlü kahvenin yanına çok yakışır (: Kurabiye badem unu kullanılan her tarifte olduğu gibi çok yumuşak ve hafif sakızlı bi yapıya sahip.


          AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder