21 Haziran 2014 Cumartesi

KREMALI MANTARLI MAKARNA

        Dünya kupasında dün akşam İtalya'nın maçı vardı. Madem öyle biz de İtalyan gecesi yapalım dedik :) Uzun zamandır kilerimde bekleyen İtalyan makarnalarından bi paketini dün değerlendirdim. Önce pesto sos yapmayı planladım ama istediğim gibi fesleğen bulamadım. Uzun zamandır kremalı mantarlı makarna yapmadığımı hatırlayınca neden olmasın dedim. Oldukça yakıştı. Yanına da lezzetli bi chardonnay seçtik, elbette ben içemedim, sadece koklamakla yetindim :) Bir yıl kadar sonra acısını çıkarırım diye düşünüyorum :D Her türlü makarnayla pişirebileceğiniz bi sos. Ben normalde penne tercih ediyorum. İtalyan makarnasının da tek özelliği yumurtayla yapılması, burada da bir çok makarnada aynı özellikte makarna bulabilirsiniz :) Lezzet açısından çok farklı bi makarna değil yani. Gelelim malzeme listesine:
  • 1 paket makarna
  • 800 gr mantar
  • 1 paket çiğ krema (200 ml)
  • tuz karabiber muskat
           Mantarları temizleyip şerit doğrayın. Oldukça derin bir tencerede tuz kararbiber ve muskat serperek pişirin. Makarnaları al dante pişirip, sosla pişirmeye devam edeceğimiz için sos tenceresini derin tercih ediyoruz. Mantarlar suyunu verince kremayı üzerine boşaltıp 3-4 dakika pişirin. Al dante pişirdiğiniz makarnaları süzüp sosa ekleyin. Benim seçtiğim makarnanın pişme süresi 15 dakikaydı, 10 dakika haşladıktan sonra 5 dakika da sosla birlikte pişirdim. Sosla pişirme dakikanız, sosun su miktarına bağlıdır. Mantar oldukça su bırakan bi sebze olduğu için makarnayla birlikte pişirmeye oldukça uygun soslar elde edersiniz. Makarna sosun tüm suyunu çekince ocağı kapatıp kapağını da kapatıp 20 dakika dinlenmeye bırakın. Sıcak ya da ılık servis edebilirsiniz.


                   AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder