3 Nisan 2014 Perşembe

KURABİYE

       Neredeyse iki haftadır tarif giremiyorum, dolayısıyla şikayet almaya başladım (: Geçtiğimiz hafta eğitim dolayısıyla şehir dışındaydım, bu hafta başından beri de yeni birimime geçmekle ve adaptasyon süreciyle uğraşıyorum. Yeni ofisimi ve manzarasını belki daha sonra paylaşırım, şimdilik odadan boya kokusunu çıkarmakla ve mide bulantısıyla uğraşmaktan pek keyfini çıkaramıyorum. Bu arada bi kurabiye yapalım bari :)
  • 1/2 paket yumuşak tereyağ (125 gr)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 2,5 su bardağı elenmiş un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 paket vanilya
       Un, kabartma tozu, vanilya ve pudra şekerini karıştırıp derin bir kaseye alın. Kuru malzemelerin ortasına havuz açıp diğer malzemelerin tamamını ekleyin. Ortadan dışa doğru yavaş yavaş karıştırarak yumuşak bir hamur elde edin. Un markasına göre kendini bırakma durumu değişiklik gösterebiliyo, yanınızda fazladan yarım bardak daha un bulundurursanız kullanabilirsiniz.
       Yumuşak hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp istediğiniz şekli verin. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizip üzerine bıçakla ya da çatalla desenler yaparak 170 'C de ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirin. Fırından çıkardığınız kurabiyeleri üzerini kapatmadan soğumaya bırakın. Sütle servis yapabilirsiniz (:
       Ben bazılarının üzerine çekirdek içi serptim, siz de üzerine susam ya da çekirdek içi serpebilirsiniz, yaratıcılığınıza kalmış (:

       AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder