22 Nisan 2014 Salı

GIDA FUARI

        Çocukluğumdan beri fuar gezmeyi çok severim. Fuarla tanışmam araba fuarlarına denk gelir. Her sene babamla muhakkak araba fuarına giderdik (: Babam arabaları incelerken ben içlerinde fink atar, şunu al bunu al der dolanırdım. Her erkek arabalara düşkündür ama benim babamınki başkaydı; arabasına çok iyi bakar ama kimseden esirgemezdi. Servis garantisi bitmeden muhakkak değiştirirdi, yani iki seneden uzun bi arabaya bindiğimizi hatırlamam.Marka ve modelden memnunsa değiştirmez yükseltirdi, galerilerle ahbap olmuştuk resmen, yeni model geldiğinde illaki arar deneme sürüşlerine, lansmanlara davet ederlerdi. Öyle böyle bende de araba düşkünlüğü başladı, çocukluğumdan itibaren bütün araba markalarını modellerini, aksamlarını öğrendim. Yolculuklara hep aracımızla giderdik yol tabelalarını öğrenmem de öyle oldu. Ehliyet sınavlarına girerken çalıştığım tek bölüm motor oldu, en düşük aldığım not da motorundu, demek ki neymiş; en iyi eğitim örneklemelerle olanlarmış ((((: Siz hiç lastik değiştiren motora bakan kadın gördünüz mü, yol yardımın canı sağolsun ((((: Üniversitedeyken en büyük hayalim de babamla Paris otomobil Fuarı'na gitmekti, olamadı.. Neyse.. Derken Mersin'e farklı fuarlar da gelmeye başladı; gıda, tarım, mobilya, hediye, vb. Mersin fuarları çok sevdi, bir kaç sene önce CNR-EXPO Fuar alanı açıldı, şimdilerde fuarları gezmek çok daha keyifli (: Daha önce anlattığım gibi, çok gezerdik dolayısıyla gittiğimiz her şehrin meşhurlarını toplayıp evimize getirirdik, ama bitti mi bulamazdık. Her sene Trabzon'a gidemiyosun haliyle (((: Bu gıda fuarları bizim çok işimize yaradı (((:
        Geçtiğimiz cuma Gıda ve Gıda Makinaları Fuarı'na gittik. Karadeniz standını talan ettim (((: Tereyağ, tel peynir, lavaş peyniri aldım, geçen fuardan mısır unu almıştım henüz bitiremedik, sanırım biraz abartmışız (((: Kayseri standından elbette pastırma ve kuru mantı (: Kars standından eski kaşar. Tokat standından ekmek, gülmeyin evet ekmek aldım -_- Kastamanu standından külek balı, ki bu çok değişik bi bal. Şekerlenmiş gibi.. Ve doğal kurutulmuş incir ((:
         Almak istediğim daha çok malzeme vardı ama standlar hoşuma gitmedi, mesela pekmezden yapılan ürünlerin standları çok başarısızdı, içindeki yapay tatlandırıcıları çok net hissettik damağımızda. Bu tip yerlerde satın aldığınız ürünlere gerçekten dikkat edin, eğer damağınıza güvenmiyorsanız ürünlerin menşeiyle ilgili belgeleri görmek isteyin. Mersin'de en çok karşılaştığımız sahtekarlık çengelköy hıyarı konusundadır. Etiketi çengelköy hıyarı, menşei Mersin. Şikayet ede ede etiketi yerli salatalık olarak değiştirttik. Azmin zaferi ((: Özellikle süt ürünlerinde dikkatli olun, iyi pişirilmemiş peynirler brusellaya sebep olur, yumuşak peynirlerde özellikle sorun pişirim şeklini.




          Araya dereye bir de tarif sıkıştırayım sizin için (: Aldığım incirlerden 2-3 tanesini ikiye üçe bölüp saklama kabına yerleştirdim, üzerine bir kaç tane ceviz dizip üzerini sütle doldurdum. Akşamdan yapıp buzdolabına koydum, sabah kahvaltıda yemek için harika bi tatlı oldu. Ancak yarısını yiyebildim, siz de yapıp iki gün tüketebilirsiniz. Afiyet olsun (:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder