17 Nisan 2014 Perşembe

YUVA TATLISI

         Cuma sabahından günaydın (: Son mesai günü candır. Bugün iş çıkışı Mersin Gıda Fuarı'na gidicem, fuar gezmeyi çok severim ama gıda fuarının yeri apayrıdır tahmin edersiniz ki ((: Ülkenin neredeyse tamamını gezmiş ve nerenin nesi meşhursa tatmış biri olarak Trabzon'un tereyağından, peynirinden, mısır unundan; Kars'ın kaşarından; Hatay'ın baharatlı çökeleğinden; Bursa'nın kestane şekerinden; Çanakkale'nin Ezine peynirinden; Erzincan'ın tulumundan mahrum kalmak korkunç oluyor. Zincir markaların ürünleri asla yerinden alınmış yerel ürünlerin yerini tutmaz. Ezine'den gelen taze yumuşacık haliyle tanıdım ben Ezine peynirini, marketlerde satılan sertleşmiş haliyle değil. Dolayısıyla bu fuar sayesinde çeşitli yerel ürünlerden satın alabiliyorum. Şehrinizde fuar kuruluyorsa muhakkak gitmenizi öneririm (: Haa, yok ben şanslıyım zaten bu saydığın şehirlerde yaşıyorum diyosan bi zahmet bana da yolla (((:
           Şimdi vereceğim tarifin fıstık tozunu da yerinden almıştım (: Tamam abartmış olabilirim, Mersin aldığı göçler sonucu çok kozmopolit bi şehir oldu, neredeyse bütün şehirlerin yerel ürünlerini bulabiliyorum ama yerinden almanın verdiği keyfi vermiyor Malatya Pazarı poşetleri (((:
           Bu tatlıyı haftasonu yaptım aslında ama tarifini girmek bugüne kaldı. Çok hafif bi tatlı değil ama çok lezzetli. Eğer siz de irmiksiz şekerpare seviyosanız bunu da seveceksiniz. Beni tanıyan bilir, asla hayır diyemediğim iki tatlıdan biridir irmiksiz şekerpare (:
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı limon suyu

  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı eritilmiş tereyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı süt
  • 3-4 çorba kaşığı toz Antep fıstığı
  • elinize yapışmayan bir hamur elde edecek kadar un (kısacası aldığı kadar)
           Derin bir sos tenceresine şeker ve suyu birlikte ekleyip ocağa koyun. Şekeri karıştırarak eirttikten sonra kaynamaya bırakın. Şerbet kaynamaya başladıktan sonra limon suyunu ekleyip 1-2 dk daha orta ateşte kaynatıp altını kapatın.
           Antep fıstığı, un ve kabartma tozu hariç bütün malzemeleri derin bir karıştırma kabına alın. Daha sonra bi ölçme kabı yardımıyla un eklemeye başlayın. Hamur kıvama gelmeye başladığında un ve kabartma tozunu karıştırarak ekleyin. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene dek yoğurun. Hamuru ikiye bölüp 1/2 cm kalınlığında açın. Önce bi çay bardağıyla daireler kesip tabanları oluşturun, daha sonra aynı bardakla daireler kesip daha küçük bi şişe kapağı yardımıyla halkalar çıkarın. Halkaları dairelerin üzerine yerleştirip oluşan yuvayı çay kaşığı yardımıyla toz fıstıkla doldurup fırın tepsisine dizin. 180 'C de ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirin. Tatlıları fırından çıkarır çıkarmaz ılık şerbeti tepsiye dökün. Tatlı alttan şerbeti çekecek, üzerinden dökmeyin fıstıklar dağılır.


           Soğuk servis edin, ben yanına bir kaşık kaymakla servis ettim. Servis önerim olsun (:

           AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder