18 Mart 2014 Salı

ANTEP KATMERİ

       Uzun süredir bişey paylaşmadığımı biliyorum, yeni tarifler denediğim halde fotoğraflamak bile gelmiyo içimden. O kadar canım sıkkınki bu sıralar. İnsanlar beni pek üzmeye başladılar. İnsanın evinde huzurlu olması önemli evet, ancak insanın iş yerinde huzurlu olması çok daha önemli. İş yerinde huzur yoksa, çalıştığın  insanlardan biri çıkıp sana günün 9 saatini zindan ediyosa eve bile mutsuz gidiyosun, en mutlu olman gereken anları buruk yaşıyosun, evdeki huzuru mutluluğu paylaşamıyosun. Kötülükle başaçıkabilmenin tek yolu vardır, karşındakinden daha kötü yürekli olmak, kalbini onunkinden daha fazla karartmak. Bu mümkün değilse benim gibi zombiye bağlarsın, göz altların kararır, yüzün düşer, gözlerin ağlamaktan sürekli yanar. Tarif okumaya geldiğinizi biliyorum, blog da sadece tarifler üzerine, zaten resmi olarak pek takipçim de yok ama içimi dökmek istedim, birileri okur umuduyla. Sadece huzur istiyorum.
  • 1 yufka
  • 5 çorba kaşığı toz şeker
  • teremyağ gurme kaymaklım
  • 2 çorba kaşığı toz antep fıstığı
       Yufkayı katlarından açın, ortadaki kare kısmına önce yağ sürün, üzerine 1 çorba kaşığı toz şeker ve 1 çorba kaşığı toz antep fıstığı serpin. Yufkanın kenarda kalan yarım dairelerinden birini fıstıklı kısmın üzerine kapatıp yağ ve şeker işlemini tekrarlayın. Karşıda kalan yarım daireyi de aynı şekilde kapatıp aynı şekilde yağ ve şekerle kaplayın. Yanlarda kalan fazlalıklardan birini kapatıp yağ sürüp kalan fıstığı ve 1 çorba kaşığı şekeri serpip son yufka ucunu da kapatın. Tavaya bir tatlı kaşığı yağ koyup eriyince katmeri üzerine koyun ve kızartın. 3-5 dakika bir yüzü kızardıktan sonra diğer yüzünü çevirin, kızaran yüze şeker serpin. Katmerin iki tarafı da kızardıktan sonra servis tabağına alıp sıcak servis yapın.


       AFİYET OLSUN (:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder