23 Nisan 2014 Çarşamba

ÇİKOLATA ÇİZGİLİ KURABİYE

       Bugün 23 Nisan, neşe doluyor insan (: kardeşim evden çıkarken "bugün 23 Nisan ne yapıcan bana" dedi ((: İşine geldi mi koca kız işine geldi mi yasal sınırlar içinde -18 (((: kurnaz tilki n'olcak ((: Sürekli kek yapıyorum bu kez de kurabiye yapayım dedim. Ama uzun uzun tariflerle, malzemelerle uğraşacak enerjim de yok. Oldukça basit bir tarif yapıp erimiş çikolatayla süsleyerek zenginleştirdim. Şu an orta sehpanın üzerince kurnaz ergenin eve dönüşünü bekliyor (: Erittiğim çikolatanın artanını da donmuş vişneyle birleştirerek sevgili kocamın en sevdiği çikolatadan yaptım (: Bizim evdekilere afiyet olsun size de kolay gelsin (: Tarife başlarken kendinize 100-150 ml'lik bi ölçü kabı belirleyin, ben bunun için mini su bardağı kullanıyorum 150 ml alıyo, ama ölçünün önemi yok, bütün malzemeleri aynı kapla ölçün yeter.
  • 3 kap un
  • 1 kap pudra şekeri
  • 1 kap fındık yağı
  • 2 çorba kaşığı süt tozu (kahve beyazlatıcı değil, süt tozu)
  • 1/2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yumurta
  • 2 paket sütlü çikolata
       Çikolata hariç bütün malzemeleri yoğurma kabına alın, yağlı ve sert bi hamur elde edene kadar yoğurun. Tatlı kaşığıyla eşit parçalar bölüp elinizde yuvarlayarak şekil verin. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizip 170 'C de ısıttığınız fırında 16 dakika pişirin. Kurabiyeleri fırından çıkardıktan sonra benmari usulü erittiğiniz çikolataya çatal daldırıp kurabiyelerin üzerinde gelişigüzel gezdirin. Tepside çikolatalar donana kadar bekleyip kurabiyeleri servis tabağına dizin. Sütle nefis olur (:



         AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder