7 Nisan 2014 Pazartesi

MÜRVER ÇİÇEĞİ KEKİ

       Mürver çiçeği reçelini denediniz mi bilmem, çok hoş çiçeksi ve ferah bi tadı vardır. Adı bi yerden tanıdık geliyo ama çıkaramıyorum diyosanız muhtemelen Harry Potter'daki Mürver Asa'dan hatırlıyosunuzdur (((: Gül reçelini seviyosanız bunu da seversiniz, kokusu ve aroması benzemez ama yapısı aynıdır.
       İkea mobilya, ev dekorasyon yelpazesinin yanına uzun süre önce gıda marketini de ekledi. Hem restoranında yediğimiz şeyleri hem de çoğunluğu İsviçre'den gelen bilimum gıda ürününü satın alabiliyoruz. Bir İsviçre çikolatası aşığı olarak her gidişimde muhakkak gıda marketine de uğrarım. Son gidişimde mürver çiçeği şurubu almıştım. Daha önce yabancı şeflerin tariflerinde çokça rastlamıştım, merak ediyordum ancak Türkiye'de sadece reçelini, o da öyle her yerde değil, bulabiliyordum. İkea'da görür görmez sepete ekledim, sulandırarak meyvesuyu gibi tüketilebiliyo; bkz. gül şerbeti, ya da krema ve dondurmalarda sos olarak kullanılabiliyo. Ben kekte denemek istedim. İlk kullanım olduğundan baymaması için miktarı az tuttum, çok hafif bir ferahlık hissi verdi keke, bir dahaki sefere ben miktarı iki katına çıkarıcam, dolayısıyla siz ilk denemede iki ölçü kullanabilirsiniz. yalnız şurup da şekerli olduğu için, iki ölçü kullanacaksanız kekin şekerini 1-2 çorba kaşığı azaltmanızı öneririm. Evet malzemelere geçelim (:
  • 3 yumurta
  • 150 ml'lik ölçü kabıyla 1 kap toz şeker
  • 300 ml'lik ölçü kabıyla 1 kap un
  • 100 ml sıvıyağ
  • 150 ml süt
  • 30 ml mürver çiçeği şurubu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
       Yumurtaları ayırıp, sarıları bi kaba beyazları başka bi kaba alın. Yumurta sarılarının üzerine toz şekeri döküp mayonez rengine dönene dek çırpın. Sıvıyağ, süt ve şurubu ekleyip karıştırın. Un, vanilin ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin, pürüzsüz ve akışkan bi hamur elde edince yumurta beyazlarını traş köpüğü gibi görünene değin çırpın (sade mereng hazırlıyoruz) ve kek hamuruna ekleyip olabildiğince yumuşak hareketlerle hamura yedirin. Yağlayıp unladığınız kek kalıbına hamuru döküp önceden 170 'C de ısıttığınız fırında 35-40 dakika pişirin. Fırından çıkardığınız keki en az 30 dakika dinlenmeye bıraktıktan sonra kalıptan çıkararak servis yapın.



       Mürver çiçeği şurubu sağ arkada görünen, fikriniz olsun diye kadraja ekledim. Bulabilir misiniz bilmiyorum ama bulamazsanız marketlerin içki reyonlarında satılan ve ilginizi çeken herhangi bir şurupla da yapabilirsiniz. Şuruplar alkol içermezler ancak genellikle alkollü kokteyllerin yapımında aroma olarak kullanıldıkları için aynı reyonlarda satılırlar. Alkolü et pişirimlerimde kullanırım arada ancak hamurişinde denemedim, dolayısıyla aklınızda bir soru işareti bırakmamak adına eklemiş olayım bu bilgiyi de ((:

       AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder