28 Nisan 2014 Pazartesi

FIRINDA BİBER DOLMASI

        Bu haftasonu biraz yoğundu. Cumartesi şehirdışından misafirimiz vardı, akşamına konser vardı, pazar sabahı şehrin biraz dışında yörük çadırlarına kahvaltıya gittik ama bu arada mutfağı da aksatmadık (: aman canım ne var eğlenceli yorgunluklar bunlar, demeyin yorgunluk yorgunluktur, net! Canım çıktı. Üstüne bugün pazartesi ve 19 görüşme yapmam gerekiyordu, "yapıdım" (: bir saat sonra da toplantım var.. Oy dağlar nerelere gidem beeeen :P Bunca yoğunluk arasında sizi de aksatmıyorum farkediniz lütfen :P
          Zarif eşimin mutfakta ne kadar başarılı olduğundan bahsetmiş miydim daha önce bilmiyorum (: ama bu pazar mutfağa giren oydu, ben yamak rolündeydim ((: Ben mutfaktayken gelip sağımdan solumdan tezgahımı karıştıran beyefendinin işine bu kez ben burnumu soktum itinayla ((: Keyifli bi yemek yaptık, pek de keyifle yedik. Maşallahınızı eksik etmeyiniz ((: İşin fırın aşamasına kadarını eşim yaptı, sonrasını ben devraldım.
          Malzemelerin hazırlık aşamasında başladım burnumu sokmaya, sağında solunda dolandım, ne kadar pirinç koyacağını sordum "1 çay bardağı " dedi;
           Çıkarttım önüne üç çay bardağı koydum, "3 boy çay bardağımız var hangisi :D" dedim, şok olmuş bi şekilde "ortadaki" dedi, biliyodum ((: maksat gıcıklık. "Suyunu nasıl ayarlıyosun" dedim "göz kararı O.O" dedi, "pilavdan yola çıkarsak pirincin iki katı kadar koyabilirsin, hem tam pişer hem sebzenin suyu dolmanın suyu olur" dedim.. Öyle böyle sabırla yaptı dolmasını sevgilim (((:
            Vereceğim malzeme listesi 12 büyük biber dolması için ideal.
  • Başları çıkarılmış 10-12 biber
  • 1 çay bardağı yıkanmış pirinç (ben yıkamam, dolmanın suyuna pirincin nişastası yoğunluk katar ama eşim yıkadı, sesimi çıkarmadım (((: pirinci yıkayıp yıkamamak size kalmış ama ben yıkamıyorum, tekrar belirteyim
  • 300 gr az yağlı dana kıyma
  • 2 orta boy kuru soğan, ince kıyılmış
  • 1/3 bağ maydanoz, ince kıyılmış
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 su bardağı domates rendesi
  • 1-2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • tuz karabiber pul biber
  • 2 çay bardağı kaynamış su
          Biberlerin sap kısımlarını daha sonra şapka olarak kapatabilecek şekilde çıkarıp çekirdekli kısımlarını kesin. Derin bi kabın içine pirinç, kıyma, kuru soğan, maydanoz, salça, domates rendesi ve baharatları koyup karıştırın. Biberlerin içini gevşek doldurun ki pirinçler rahat pişsin, tıka basa doldurursanız pirinçler iyi pişmeyebilir. Doldurduğunuz biberleri dik olarak derin bir tencereye yerleştirip ocağa alın. Kaynayan 2 çay bardağı suyu tencerenin dibine ekleyip kaynamaya başladığında pişirme suyuna tuz serpip altını kısın 25 dakika kapağı kapalı, kendi buharıyla pişmeye bırakın.




            Dolmaların altını kapattıktan sonra tek tek bir borcama ya da pişirme kabına sıralayın. Tencerenin dibinde kalan suya 1 tatlı kaşığı domates salçası katıp çırpma teliyle tamamen eriyene dek karıştırın. Dolmaları tencereye dik yerleştirdiğiniz için bütün lezzet içinde kaldı, suyu çok duru kaldı, fırına vermeden önce suyunu da lezzetlendirmek gerekiyor. Salçayla lezzetlendirdiğiniz pişirme suyunu pişirme kabına, dolmaların tabanına boşaltın. Fırınınızı 220 'C de ısıtıp biberlerin üzeri kızarana dek fırında tutun. Yaklaşık 20 dakika sürüyor. Kendi buharında da pişse, tencerede pişen biber dolmasında haşlanmış biber tadı olur, bu da pek lezzetli olmaz, bundandır ki hiç bir yemek annemizin yemeğini tutmazken dışarıda yenen biber dolmaları daha lezzetli olur (: Tencere yemeklerini fırın kabına boşaltıp yüksek sıcaklıkta ısıtılmış fırında 10 dakika dahi tutsanız lezzetinin yoğunlaştığını görürsünüz, bu da bir püf nokta olsun size ((:



              Bize afiyet oldu dün akşam, yanına da cacıkla mis gibi oldu hem de ((: Sıra sizde..

              AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder