7 Nisan 2014 Pazartesi

MAYALI SADE POĞAÇA

      Pazar kahvaltısında şöyle misss gibi sıcacık poğaça olsa ne güzel yenir di mi (: Pastane poğaçası sizin de midenizi yakıyo ama o yumuşacık, bulut gibi muhteşemlikten de vazgeçemiyosanız buyrun bu tarif tam sizlik. Cumartesi arkadaşım gelecekti, ben de bi kaç haftadır doğru dürüst mutfağa girmiyodum, bi anda kendimi mutfakta buldum, haftasonuna atıştırmalık bişeyler gerekir (: Bir saat içinde mutfaktan mis gibi kokular yükselmeye başladı, tutmasalar daha da yapardım (((: Bu poğaçadan 20 tane çıktı haftasonundan bugüne bir tane kalmadı ((: Bugün ev ahalisi yeni tepsiler bekliyor, iş dönüşü tazeler çıkacak fırından.. Bak iş çıkışı diyorum, mayalı olmasına rağmen diyorum, ben yapıcam sen de yap diyorum (((: Al malzemeleri missss.. Hım şunun da bilgisini vereyim, normalde kek yaparken 1 su bardağı sıvı yağ kullanırız yaklaşık yarım kilo una, burda 950 gr una 1 su bardağı sıvı yağ konuyo. Mayalı poğaçada normalde katı yağ olur ve midemizi yakan da odur. Dolayısıyla internetten bulacağınız diğer pastane poğaçası tariflerinden oldukça hafif bir sonuç alacaksınız, bilginize (:
  • 1 su bardağı sıcak süt
  • 1 paket kuru maya
  • 1 şişe ılık maden suyu
  • 1 su bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullanıyorum)
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 950 gr un
  • 1/2 çay kaşığı rendelenmiş muskat
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı süt
       Derin bir yoğurma kabına toz şekeri koyup üzerine sütü boşaltın, karıştırarak eritin. Ilıyan süte kuru mayayı serpip karıştırın. Sütün ısısının mayayı işleme geçirmesi için 5-10 dakika kadar bekleyin. Maden suyu, süt ve tuzu ekleyip karıştırın, muskatı rendeleyip unu ekleyin. Yavaş yavaş karıştırarak yapışkan bi hamur elde edin. Karıştırma kabınızın üzerini streç filmle örtüp yoğurt mayalar gibi bir masa örtüsüne sararak 40 dakika dinlenmeye bırakın.
       Dinlenen hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar kopararak yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklarla dizip 30 dakika daha mayalanmaya bırakın. Hamur, tepsi mayasını da alınca yumurtayla 2 çorba kaşığı sütü çatalla çırpıp poğaçaların üzerine sürün, 170 'C de ısıttığınız fırında 22 dakika pişirin. Sıcak soğuk her şekil enfes (((:


       AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder