30 Nisan 2014 Çarşamba

KREMALI SEBZELİ MAKARNA

       Bugün akşam için dünden kalan yemekleri ısıtmaya karar verdim ama hepsinden az kaldığı için yanına bi destekleyici yapmam gerekti. Pilav yapmak istemedim, uzun zamandır kremalı bi makarna yapmadığımı fark ettiğimde geçmişten bi makarna özledim. O kadar uzun zamandır yapmıyorum ki tadını dahi unuttum ((: Çok zengin, çok lezzetli, çok besleyici ve sebze sevmeyenlere dahi sebze yedirecek bi tarif (: Kaliteli ve iyi soğutulmuş bir kadeh beyaz şarap kremalı sokusuna muhteşem uyum sağlar. Yanına ekşi tatlı soslu tavuk göğsü servis edebilirsiniz (: Tavuğa ekşi tatlı tadını krema ve limon içinde ya da şarap ve bal içinde marine ederek ulaşabilirsiniz. Bir kaç saat marinede bekleyen tavuk göğüslerini ızgara ya da grillde pişirerek ılık makarnanın yanında sıcak servis edin.. Hay bin kunduz, canım istedi (((: Evde olmayan bir yemeğin tarifini vermek iyi bişey değilmiş (((((: Gelelim makarnamıza;
  • 1 büyük havuç
  • 1 büyük kabak
  • 3-4 parça karnabahar
  • 1 paket sebzeli makarna (250 gr.)
  • 1 paket krema (200 ml.)
  • tuz karabiber muskat
       Havuç ve kabağı kürdan şeklinde doğrayın (standart kürdan boyunda ve olabildiğince ince), karnabahar parçalarını ince ince ayırın. Kaynayan suya tuz atıp sebzeleri içinde 10 dakika kaynatarak pişirin. Pişen sebzeleri kevgir yardımıyla derin bir kaseye alıp makarnayı sebze suyunun içinde 10 dakika haşlayın. Makarnayı süzdükten sonra tencerenin içine sebzeleri yeniden alın, üzerine kremayı boşaltıp taze karabiber çekin, bir miktar da muskat rendeledikten sonra (karabiber ve muskat miktarı tamamen sizin damak tadınıza kalmış, ben karabiberi değirmenden öğüterek döktüğüm için net miktar veremem ama yaklaşık 1/4 çay kaşığı diyebilirim. Muskat içinde aynı miktar yeterli olacaktır) sebzelere zarar vermeden arada karıştırarak krema yarıya inene dek birlikte pişirin. Süzdüğünüz makarnaları sebzeleri soğumaya bıraktığınız derin kaseye alıp kreması yarıya inen sebzeleri de üzerine boşaltıp zarifçe karıştırın, sebzeleri ezmemeye dikkat edin. Makarnayı yeniden tencereye alıp 1 saat kadar dinlenmeye bırakın. Dibe inen kremayı beklerken çekecek, servis yapmadan önce biraz ısıtıp ılık servis edin. Serviste üzerine parmesan rendeleyebilirsiniz, parmesanım bittiği için ben sadece taze fesleğenle süsledim (: Ama damağım parmesanı aradı ne yalan söyleyeyim, özellikle beyaz şarapla tüketecekseniz parmesan rendelemeyi atlamayın derim (:


         AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder