5 Mart 2014 Çarşamba

DOĞUM GÜNÜ PASTAM

      Dün benim doğum günümdü, henüz kendi doğum günü pastamı yapacak kadar domestikleşmedim ((: Zarif eşim günlerdir pastam hakkında çok heyecanlıydı, dolayısıyla ben de merak içindeydim. Gerçekten çok başarılı bi pasta olmuştu. Geçtiğimiz bir sene içersinde hayatımızda çok şey değişti; kayıplar, şehir değişikliği, taşınma telaşı.. Takip edenleriniz bilir şu anda Mersin'deyiz. Geçen sene Adana'da ikamet etmekteydik, zorunlu ikamet, zira ne eşim ne ben asla sevemedik o şehri. Neyse, ne anlatacaktım. Geçen sene Adana'nın en meşhur pastanesine (Pasta Bahçesi) eşim yıl dönümümüz için bir pasta siparişi verdi; yuvarlak bir pasta, şeker hamuruyla kaplansın üzerinde yazan yazıda geçen "s" harflerinin yerinde de "5" rakamı kullanılsın. Anlatım basit değil mi, peki biz nasıl bir pasta teslim aldık, kare, kremşanti kaplı, pastanın çevresinde şeker hamurundan toplar var :S yaptıkları tek doğru şey "s"ler yerine "5" kullanmaları olmuştu ((: Bu sene Mersin'nin en eski pastanelerinden birine (Deniz Kızı) verdim pasta siparişini; gene yıl dönümü pastasıydı, istediğim şey beyaz şeker hamuruyla kaplı üzerinde "6" rakamı bulunan çilekli bir pastaydı. Oldukça sade, amacım dışardan bakıldığında saf ve temiz görünmesi, içininse renkli ve eğlenceli olmasıydı. Pasta siparişini oldukça geç vermeme rağmen bir kaç saat içinde taptaze bir pasta geçti elime (: ve tam anlattığım gibiydi. Akşam pastayı kestiğimizde keşke daha büyük bir pasta siparişi verseydim diye düşündüm, hayatımda yediğim en lezzetli ve en taze pastaydı. İmalathanelerini aradım "bugün bir pasta siparişi vermiştim, müşteri olarak hiç bir şikayeti atlamadan iletiriz ama bugün farkettim ki siparişlerdeki başarı için asla arayıp teşekkür etmeyiz, teslim aldığım pasta tam istediğim gibi olmuştu ve yediğim en lezzetli pastaydı" dedim, pastanenin sahibiydi görüştüğüm ve o da bana teşekkür etti. Belki o güne kadar teşekkür ettirecek bi hizmet almamıştım belki de dediğim gibi atladığımız bir incelik, orasından emin değilim (: emin olduğum bişey varsa Deniz Kızı bu konuda çok başarılı (: ki pastacıya pasta beğendirmek zordur ;)

      Daha önce Adana Özsüt'ten alınan pastamdan yumurta kabuğu çıkmıştı, Pasta Bahçesi'ndeki dizayn felaketi de üzerine tüy diktikten sonra sipariş pastadan kaçar olmuştum, Deniz Kızı bize ilaç gibi geldi. Dolayısıyla eşim de doğum günüm için hiç riske girmemiş ve aynı yerden sipariş vermiş. Sonuç gene muhteşem (: bu akşam işten dönerken de arayıp teşekkür edeceğim.
    
       Gelelim doğum günü pastama (: Eşim şeker hamuru kaplı bir pasta istemiş, üzerinde şeker hamurundan bir şef şapkası ve pastanın etrafında da şeker hamurundan kurabiye ve kek şekilleri, peki Deniz Kızı bize ne yapmış dersiniz ((((:

İşte bu (:

       Şef şapkasını şeker hamurundan silüet halinde kesmek yerine tam bir şef şapkası yapmışlar, kurabiye ve kek figürlerini şeker hamurundan yapmaktansa gerçek kurabiyelerden serpiştirmişler. Hepsi taptaze ve çok lezzetliydi. Pastanın yanında duran iki dev kurabiye gibi görünen şeyler içi enfes bir kremayla ve çilekle dolu pufidik pastalar ((: kurabiyeler çeşit çeşit ((: Deniz Kızı'na buradan da teşekkür etmek istiyorum, ve tabii ki zarif düşünceli eşime de (: Bana nice mutlu yaşlar (: Sizlerle gülümseyerek (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder