5 Mart 2014 Çarşamba

BADEMLİ MİNİ PAVLOVA

      Üç gündür yumurta beyazı bayatlatıyorum, makaron yapmak için. Ama dün nasıl olduysa sürekli yaptığım tarifi karıştırıp pudra şekeri ölçüsünde toz şeker, toz şeker ölçüsünde pudra şekeri ölçmüşüm, bi de üstüne dalgınlıkla beze yapar gibi yumurta beyazlarını da yumurta aklarıyla birlikte çırpmaya başladım. Ezgi sen ne yaptın demeyin, dün bir miktar yorgundum. Kafam da cumartesiye yetiştirmem gereken siparişlerle meşguldü. Ki bugün perşembe, ki cumartesiye yetişmesi gereken siparişler arasında netleşen bir tek limonlu cheesecake var, sevgili müşterim henüz başka ne sipariş etmek istediğine karar veremedi (((: büyük bi daveti varmış, herşeyden istiyomuş ama bi türlü eleyemiyomuş, bugün netleştirecek (: İşte bütün bunların arasında debelenirken pavlova yapacak gibi toz şekeri boşaltıverdim yumurta beyazlarının içine ((: ama sonuç başarılı, bu de yeni bir tarif oluşturmamı sağladı (: hadi size de kolay gelsin.
  • 40 gr yumurta beyazı
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 80 gr toz şeker
  • 70 gr badem unu
  • kürdanın ucuyla gıda boyası
  • 1 damla aroma
  • 25 gr pudra şekeri
      Ben iki renk iki aroma kullandım, dolayısıyla iki ölçü yaptım. Yumurta beyazı, tuz ve toz şekeri katı bir köpük haline gelene dek çırpın. Çırpma işlemini sonlarndırmadan aroma ve gıda boyasını ekleyin, tamamen karıştıktan sonra mikseri durdurun. Makaron gibi eteklenme, sönmeme gibi problemleri olmadığı için pudra şekeriyle badem ununu tek seferde ekleyebilirsiniz, kek hamuruna benzer bi hamur elde edeceksiniz, katı ama akışkan. Sıkma torbasıyla istediğiniz şekilde şekillendirerek yağlı kağıt serili fırın tepsisine sıkın. 125 'C de ısıtılmış fırında 15 dakika pişirin. Tepside soğumaya bırakın. Kahvenin çayın yanına ikram edeceğiniz şirin kurabiyeleriniz hazır (:

      Ben aroma olarak çilek ve lavanta kullandım, yalnız özellikle lavanta gibi keskin bir aroma kullanacaksanız kesinlikle bir damladan fazla kullanmayın yoksa sabun kemiriyor gibi hissedersiniz; tecrübeyle sabit ((((:

        AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder