13 Mart 2014 Perşembe

KAYISI TATLISI

       Bu tatlı doğu kökenli, Maraş'a ait bi tatlı. Yapımı basit, özellikle kışın yemesi çok keyifli, sıcacık ve enerji dolu (: Bir dönem Karatay tarzı beslenmeyi hayatıma oturtmayı denediğimde keşfetmiştim bu tatlıyı, beslenme şeklini hayatıma adapte edemedim ama bu tariften de vaz geçmedim. Aylar sonra dün akşam canım istediğinde yaptırdım anneme (: En son geçtiğimiz sene yemiştim sanırım (((: Deneyin bayılacaksının. Bu tarifte bayılacağınız şeylerden biri de miktarı tamamen kendi kafanıza göre belirlemeniz, damak tadınız rehberiniz olacak (:
  • gün kurusu kayısı
  • tereyağ
  • ceviz
       Malzemelerin azlığına bakmayın, inanılmaz bir lezzetle tanışacak damağınız (: Gün kurularını tek sıra halinde bir tavaya dizin, meyvelerin yarısına kadar su ekleyip ocağa koyun. Arada karıştırarak 4-5 dakika kaynatın, kaynarken hem meyveler yumuşayacak hem şekeri açığa çıkacak. Meyveler suyu tamamen çekince üzerine tereyağ ekleyin (5-6 gün kurusu için 1 tatlı kaşığı yeterli olacaktır, ama başta da dediğim gibi tamamen sizin damak tadınıza bağlı). Tereyağını ekler eklemez cevizleri de serpip yavaş yavaş karıştırarak tereyağını eritin. Tereyağı tamamen eridiğinde tavanın kapağını kapatın ve 3-5 dakika kadar dinlendirip sıcak servis edin.

   
        2-3 tane yediğinizde tatlı ihtiyacınızı tamamen kesiyor, hatta çikolata krizindeyken dahi maksimum 4-5 tane yiyebilirsiniz, hem sağlıklı hem lezzetli ((:

        AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder