2 Mart 2014 Pazar

KALAMAR

      Aylardır hiç bir balık restoranında kalamar bulamıyoduk; "roka salatası alalım, ara sıcak olarak kalamar ve güveçte karides, balık olarak da ızgara levrek lütfen", "kalamarımız yok efendim"!!!! Nasıl yaaaa, Akdeniz'deyiz, Mersin'deyiz, nasıl şehrin en meşhur balık restoranında kalamar olmaz!!! Özetle aylardır her balık restoranında bunu yaşıyoduk. En sonunda bugün "eeeeeeğh yetti beeeğğğğhhh kendim yaparım" dedim. Balık, roka salatası veeeee sonunda masamızda kalamarrrrrrrrrr (((((:
  • ince dilimlenmiş kalamar
  • 1 kutu bira
  • 3 yumurta sarısı
  • galeta unu
  • 3 çorba kaşığı mayonez
  • 2 çorba kaşığı öğütülmüş kuru ekmek
  • 1 küçük diş ezilmiş sarımsak
  • tuz
  • 1 çorba kaşığı yoğurt
  • kızartmak için sıvı yağ
     Kalamar dilimlerini derin bir kaseye alıp üzerine birayı boşaltın, üzerini streçle kapatıp buz dolabında dinlenmeye bırakın. Bira önemli, kızarırken alkol uçacak ama eğer alkol kullanmıyorsanız ve uçacak olması dahi sizi ikna etmiyorsa bira yerine 1 şişe maden suyu ve bir çay kaşığı karbonat da kullanabilirsiniz. Mısır unuyla kızaran kalamar da galeta unuyla kızaran kalamar gibi çıtır çıtır oluyor, ben normalde galeta unu kullanıyorum ama bu kez balıkçımın önerisiyle mısır unu kullandım, beğendim. Gene de favorim galeta ununun lezzeti, iki farklı seferde ikisini de deneyin, damak tadınız size hangisini fısıldarsa ondan devam edin, ben galeta unundan devam edicem (:
       Kalamar dilimleri birada 15 dakika dinlendikten sonra süzün. Yağı ısıtmaya başlayın. Bir kasede yumurta sarılarını çırpın, süzdüğünüz kalamarları içine atıp tamamen yumurta sarılarına bulanmalarını sağlayın. Kalamar dilimlerini yeniden süzgece alın ve üzerine bolca galeta unu dökerek tamamen kaplanmalarını sağlayın ve kızgın yağda altın sarısı olana dek kızartın.
    Kalamar dilimleri kızarırken tarator için mayonez, sarımsak, kuru ekmek, tuz ve yoğurdu karıştırın. Kalamarı sosuyla birlikte sıcak olarak servis yapın.
       AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder