7 Mart 2014 Cuma

KAKAOLU ŞİFON KEK

    Yarına dünya kadar sipariş vardı. Ben bütün gün onları nasıl yetiştireceğimi planlarken inat gibi iş yerinde de deli gibi görüşme vardı, grup çalışması, dilekçeler, yazışmalar, kararlar derken mesai nasıl bitti, eve nasıl geldim bütün siparişleri bir kaç saat içinde nasıl bitirdim ne siz sorun ne ben anlatayım. Son rötuşları yaparken artık tezgahın başında dik bile duramıyordum >.< Yarına limonlu cheesecake, tiramisu ve kar topu siparişim vardı. Bunların yanına bir de keki nasıl sığdırdın derseniz, siz en iyisi onu da demeyin ((((:
    Tarife geçmeden önce şifon kekle ilgili bilgi vermek istiyorum size. Şifon kek özelliğini, köpüklü yapısından ve hafif dokusundan alır. Bu özellikleri de ona, içinde kullanılan yumurtaların beyazlarının ayrı çırpılması katar. 
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 yumurta
  • 1,5 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 çay bardağı kakao
  • 2,5 çay bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • kalıbı yağlamak için tereyağ
   Yumurta sarılarıyla toz şekeri krema kıvamına gelene dek çırpın, sıvı malzemeleri ekleyerek çırpmaya devam edin. Yumurta beyazını ayrı bir kasede mereng haline gelene dek çırpın. Sıvı malzemelere önce kuru malzemeleri eleyerek ekleyip karıştırın, daha sonra merengi katıp söndürmeden yedirin.Kalıba döküp 175 'C de ısıtılmış fırında 45 dakika pişirin. Kalıbı fırından çıkarıp ılıyınca kalıptan çıkarın.



      AFİYET OLUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder