10 Mart 2014 Pazartesi

ÇİKOLATALI MOUSSE SUFLE

     Çikolatalı mousse sevenlerden misiniz (: Ben sevmem, sevmediğin şeyi neden yaparsın? E ben sevmem ama eşim ve kardeşim dibini görür ((: Ben sufle severlerdenim, cumartesi akşam yemeğe çıktığımda sufle yedim, sonra aylardır kardeşimin benden sufle istediğini hatırlayarak vicdan azabı çektim ((((: ve pazar günü ev ahalisine mousse sufle yaptım. Yapımı oldukça basit, lezzeti yoğun ve şekerli. Buyrun başlayalım (:
  • 80 gr bitter çikolata
  • 3 yumurta
  • 180 gr toz şeker
  • sufle kaplarını kaplamak için tereyağ ve kakao
      Fırını 200 'C ye ayarlayın, sufle kalıplarını yumuşak tereyağıyla yağlayıp kakaoyla kaplayın.
      Çikolatayı parçalayıp benmari usulü (tencerenin dibine 1-2 parmak su koyun, su kaynamaya başladığında tencerenin üzerini tamamen kapatacak boyutta bir tabağın ya da kasenin içine çikolata parçalarını alın ve tencerenin üzerine yerleştirin. Kaynayan su, çikolataların içinde olduğu kaba değmeyecek yoksa çikolata erirken yanar, kap sadece kaynayan suyun buharıyla temas edecek, çikolatalar yavaşça yumuşayacak. 2-3 dakika bekledikten sonra metal bir kaşık yardımıyla çikolatayı yavaşça karıştırarak erimesine yardımcı olabilirsiniz) eritin. Çikolata erirken yumurta sarılarıyla 120 gr şekeri krema kıvamına gelene dek çırpın, eriyen çikolatayı yavaşça ekleyip karıştırın. Yumurta beyazlarını bir tutam tuzla mereng (traş köpüğü kıvamında, kar beyaz halde) haline getirip çikolatalı karışıma ekleyin. Yavaş ve yumuşak hareketlerle homojen bir hamur elde edinceye dek karıştırın. Sufle hamurunu kalıplara paylaştırıp 15 dakika pişirin. Sıcak servis yapın.






       Dışı çıtır kabuk, içi yumuşak ve köpüklü bir tatlınız var artık (:

       AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder