13 Ağustos 2014 Çarşamba

MAYALI EKMEK

    Bu sabah 5 gibi uyandım, yeniden uyuyamadım. Sağdan sola soldan sağa dönerken 5:30'da eşimin alarmı çaldı, onun hazırlanmasını izlerken uykum tamamen kaçtı. 6 gibi eşim evden çıkınca yatakta sağa sola dönmektense kalkıp kahvaltı için taze bişeyler pişirmek istedim. Uzun zamandır aklımda Fransız ekmeği briyos ekmeği vardı. Orijinal tariften yola çıkarak elimdeki malzemelerle mayalı bi ev ekmeği pişirdim. Briyos tarifi olmadığını belirteyim ama onu da bi gün paylaşıcam. Bu daha dolgun ve doyurucu bi ekmek. Mayalanma ve pişme sürecini göz önüne aldığınızda 2 saat gibi bi zamana ihtiyacınız var, yani kahvaltıda sıcak sıcak yemek isterseniz benim gibi uykunun sizi erken terk ettiği bi sabahı seçin derim ;) Malzemelere geçelim;
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 60 gr tereyağ
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 paket kuru maya
  • 3/4 çay bardağı tam buğday unu
  • 2,5 çay bardağı beyaz un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • çörek otu
  • 1 yumurta sarısı
    Ilık sütün içinde toz şekeri eritip karıştırma kabında mayayla karıştırın. Maya şekerle beslenerek işleme geçer, sütünüzün muhakkak az da olsa şeker eklenmiş olması gerekiyor, atlamayın. Maya işleme geçerken tereyağını tavada eritip baton kek kalıbını yağlayın, kalan yağı mayalı süte ekleyip karıştırın. unlarla tuzu karıştırıp sıvı malzemelere ekleyin, cıvık ama ele yapışmayacak bi hamur elde edince üzerini kapatıp ılık bi ortamda 50 dakika mayalanmaya bırakın. Mayalanan hamur iki katı boyutuna çıkacaktır, bir kez daha yoğurup içindeki gazı çıkarıp kek kalıbına yayın. Üzerini örtüp yarım saat daha mayalanmaya bırakın. Tekrar iki katına çıkan hamurun üzerine yumurta sarısını sürüp dilediğiniz gibi süsleyin, ben bu kez bir kısmına çörek otu serpip bir kısmını sade bıraktım. Bir dahaki sefere çekirdek içi kullanacağım, size de fikir olsun. 170 'C de ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar; ortalama 20-25 dakika pişirip fırından çıkarın. Üzerini örtüp 10 dakika kalıpta dinlendirin. Kalıptan çıkarıp sıcak servis edin; dikkat edin tamamını yemeyin :D




    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder