30 Ağustos 2014 Cumartesi

KAYISI MARMELATLI İRMİK TATLISI

    Günaydın, mutlu pazarlar ^_^
    Dün bi tarif geçti elime, olabildiğince doğal malzemelerden yapılma bir tatlı. Hafif ve lezzetli, ben de biraz değiştirdim ve ortaya bu muhteşem lezzet çıktı. Orijinal tarifte kuru kayısı kullanılıyor, ben gün kurusu kullandım daha doğal olması için, ceviz ya da tarçın yok ben irmiğe tarçını, gün kurusuna da cevizi çok yakıştırdığım için ekledim, irmiğe labne eklenmişti orijinal tarifte ben eklemedim. Siz de benim tariflerimi kendi damak tadınıza göre modifiye edin. Sonuçta kendi mutfağınızın şefi sizsiniz :) Gelelim malzeme listesine ve yapıma;
  • 1 çay bardağı irmik (100 gr)
  • 3 çorba kaşığı dolusu bal (50 gr)
  • 5 çay bardağı süt (750 ml)
  • 150-160 gr gün kurusu (10-13 tane)
  • 2 su bardağı kaynamış su
  • 4-5 ceviz içi
  • 1/2 çay kaşığı toz tarçın
    İrmik, bal ve sütü bir tencereye alıp karıştırarak kaynayıp yoğunlaşana kadar pişirin. Başka bir sos tenceresine gün kurusu kayısıları, ceviz içlerini ve tarçını ekleyip üzerine kaynamış suyu boşaltın ve su buharlaşıp kayısılar tamamen yumuşayana dek pişirin. İrmikli kısım daha daha erken hazır olacaktır. Tabanını suyla ıslattığınız bir borcama irmik tatlısını boşaltıp ılıması için tezgaha alın. Gün kuruları yumuşadığında blendırdan geçirin, sürülemeyecek kadar katılaşmış olursa 1-2 çorba kaşığı sütle açın. Elde ettiğiniz kayısı kremasını irmik tatlısının üzerine sürün, 2-3 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis yapın :) Hafif ve sağlıklı tatlınız hazır.

 
    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder