19 Ağustos 2014 Salı

DEREOTLU MUFFİN

    Bu sabah kalktığımda bi şey pişirmek gibi bi planım yoktu. Akşam yemeğim dünden hazırdı ve hamileliğin bana verdiği yetki yüreğime bir öküz oturtmuştu. Biraz ferahlamak için evden çıkmaya karar verdim, teyzeme kahve içmeye gittim. Yarın yola çıkacaklarmış :( Ben de kahveden sonra eve döndüğümde yanlarına almaları için bi şeyler yapmak istedim. Poğaçayla börekle uğraşasım yoktu, ben de zeytinyağlı muffin yapmaya karar verdim ^_^ Kısa sürede hazırlanır, kısa sürede pişer ve porsiyonluk olması artık gibi kalmasını engeller :) Puf puf muffinler çat kapı misafirleriniz için çay demlenene dek hazır ;) Tarifte kullandığım kap 100 ml'lik.

    Pişirdiğiniz tariflerin lezzetli olması için tarif kadar kullandığınız malzemeler de önemli. Unutmayın ne pişirirseniz pişirin en kaliteli ve olabildiğince organik ürünler kullanın ;)
  • 1 köy yumurtası
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 2 kap günlük süt
  • 1 kap kekik aromalı zeytinyağ*
  • 3 kap tam buğday unu
  • 1/3 demet dereotu
  • 60-70 gr beyaz peynir
  • 1 paket kabartma tozu
    Malzemeleri karıştırmaya başlarken fırınınızı 170 'C ye ayarlayıp muffin kalıplarınıza kağıt yerleştirin. Yumurtayı tuzla çırpıp sıvı malzemeleri karıştırın. Dereotunu ince kıyın, beyaz peyniri ufalayın ve sıvı malzemelere karıştırın. Son olarak kabartma tozuyla tam buğday ununu da sıvı malzemelere ekleyip karıştırın. Elde ettiğiniz akışkan hamuru dondurma kepçesi ya da sos kepçesiyle muffin kağıtlarına doldurup fırına verin, 16 dakika pişirmeniz yeterli olacak. Fırından çıkardıktan sonra 5-6 dakika dinlendirip sıcak ya da ılık olarak servis yapabilirsiniz :)


    AFİYET OLSUN (:

*Daha önceki tariflerimde aromalı yağları nasıl yapacağınızı anlatmıştım ama bir kez daha bahsedeyim; soğuk sıkım zeytinyağını 500 ml'lik bi şişeye doldurun, içine aroma vermek istediğiniz malzemeden 3-4 parça yerleştirin (limon kabuğu, soyulmuş sarımsak, ikiye açılmış chili biberi, taze kekik dalları, taze biberiye dalları, vb. ) bir hafta ışık görmeyen bir dolapta dinlendirin, daha sonra kullanmaya hazır olacaktır :) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder