19 Ağustos 2014 Salı

GÜLLÜ LOKUMLU MUFFİN

    Bayram için taaaa Kuşadası'ndan getirdiğim güllü lokumlar Mersin'in sıcağına dayanamadı :( dışındaki pudra kaplaması eridi ve lokumlarım jelibon görünümüne büründü. Onları ne yapabileceğimi düşünüyodum bi süredir. Eritip kullanmayı planladım ama yapısının değişeceğini düşünerek vazgeçtim. Daha önce damla çikolatalı ve marshmellowlu cupcakeler yapmıştım. Ama lokum cupcake pişirimi için de pek uygun değil. Ben de muffin yapımında kullanmaya karar verdim. Lokumlar muffinlerin içinde yumuşaklıklarını koruyor, sade kek hamuru içinde ağzınıza birden gelen lokum parçası tatlı bi sürpriz oluyo ^_^ Ferah ve tatlı bir sürpriz ^_^ Kap ölçüm her zamanki gibi 100 ml'lik ;)
  • 1 yumurta
  • 1 kap toz şeker
  • 1 kap fındıkyağı
  • 1 kap günlük süt
  • 3 küp güllü lokum
  • 2,5 kap beyaz un
  • 1 paket kabartma tozu
    Muffin yapımına başlamadan kalıplarınıza kağıtlarınızı yerleştirip fırınınızı 170 'C ye ayarlayın. Yumurtayı toz şekerle çırpıp sıvı malzemeleri ekleyip karıştırın. Lokumları küçük küpler halinde kesip sıvı malzemelere ekleyip dağıtın. Kuru malzemeleri eleyerek ekleyip karıştırın. Dondurma kepçesi ya da sos kepçesi yardımıyla kalıplara paylaştırıp 16 dakika pişirin. Ölçüden 9-10 muffin çıkıyor. Muffini cupcaketen ayıran en önemli özellik kremasız tüketilmesidir, ayrıca cupcaketen daha hafif ve süngerimsidir. İkisini ayıramayanlardan olmayın :D


    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder