26 Mayıs 2014 Pazartesi

FIRINDA PATATES PÜRESİ

        Dün kahvaltıya davetliydik, dolayısıyla kahvaltı için yorulmadım. Öyle olunca da akşam yemeği için ben girdim mutfağa. Normalde pazar günleri yemek sevgili eşimden olur, bahçede mangal yakar ve biz de afiyetle yeriz pişirdiklerini (: Dediğim gibi bu pazar benden oldu. Hem dinlenmiş olmanın verdiği dinginlikle hem de vakit bolluğundan keyifli bi mönüye giriştim ben de; taze baharatlı domates soslu makarna, ızgara biftek ve fırında patates püresi. Böyle uyumlu mönüler hazırladığınızda uyumun altını çizmek ve yemekler arasında geçiş sağlamak için en az bir malzemeyi bütün yemeklerinizde kullanın. Benim geçiş melzemelerim baharatlarım oldu. pürede de, makarnada da, biftekte de tuz, karabiber, taze kekik ve taze fesleğen kullandım. Eğer elinizin altında varsa taze adaçayı yaprağı da kullanabilirsiniz ama adaçayı kişniş gibi yoğun bi baharat olduğu için dikkatli kullanılmalıdır. Gelelim fırında patates püresine. Bi ara patates grateni çok sık pişirirdim, çok da severim ama bu kez daha farklı bişey yapmak istedim. Ben de grateni son anda püreye çevirdim. Çok da lezzetli oldu. Şimdiden ellerinize sağlık diyelim (: Malzemeler 4 kişi için uygundur.
  • 2 büyük patates (yaklaşık 500 gr)
  • 200 ml çiğ krema
  • 200 ml süt
  • 250 gr çeçil peyniri (yerine tel peyniri ya da dil peyniri de kullanabilirsiniz, hatta mozerella bile olur)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı taze rendelenmiş muskat
  • 1/2 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber (karabiberinizi top halinde alın ve değirmenden kullanın. Taze çekilerek kullanılan karabiber mide ağrısına sebep olmadığı gibi tadı da daha zengindir, sadece acısı değil taze topraksı aroması gelir damağa)
  • 2 yaprak taze fesleğen
  • 3-4 yaprak taze kekik
        Patatesleri soyup iri küpler halinde doğrayın, üzerine taze baharatlar ve peynir hariç bütün malzemeleri ekleyip karıştırın.


        Tencerenin kapağını kapatıp ocağın küçük gözünde ama yüksek ateşte kaynamaya bırakın. Patateslerle
sıvı malzemelerin düzeyi hemen hemen aynı olduğu için tencerenin kapağını kapatıyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra kapağı açmanız lazım yoksa taşar (:



        Kremalı süt kaynamaya başladığında tencerenin kapağını açın ve 12-15 dakika sıvı azalıp patatesler yumuşayana dek pişmeye bırakın. Patatesler yumuşadığında tencereyi ocaktan alıp 5 dakika kadar dinlenmeye bırakın. Daha sonra püre haline getirip peynirleri içine ekleyin. Karıştırarak peynirlerin erimesini sağladıktan sonra taze baharatları incecik doğrayıp içine ekleyin. Uygun bir borcamın tabanını ve kenarlarını tereyağ ile yağlayıp püreyi içine yayın. Önceden 200 'C de ısıtılmış fırına koyup fırını üst ızgara konumuna getirip pürenin üzeri tamamen altın rengine dönene dek pişirin. Kızartma kısmı 15 dakikamı aldı ancak bu süre fırınınızın gücüne bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Dolayısıyla arada kontrol etmeyi unutmayın. Pürenin üzeri kızardıktan sonra fırını kapatın ve içinde 20 dakika kadar dinlenmeye bırakın. Püreyi fırından birden çıkarırsanız üzeri aniden sertleşebilir. Biraz sabır (:




        AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder