7 Şubat 2014 Cuma

PORTAKAL JÖLELİ TART

   Bu akşam kardeşimin arkadaşları uğradı, evdeki kurtlar için bişeyler hazırlamam gerekiyordu, uzun zamandır aklımda olan bu tarifi denedim. O kadar güzel oldu ki, diyeti bozup bir parmak ben de yedim :(

taban malzemeleri:
  • 360 gr un
  • 125 gr yumuşak tereyağ
  • 80 gr toz şeker
  • 1 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi
jöle malzemeleri:
  • 4 yumurta
  • 300 gr toz şeker
  • 1 su bardağı portakal suyu
      Taban malzemelerini karıştırıp cheesecake tabanı gibi fırın kalıbının tabanına yayın, hamura çatalla delikler açıp 175 'C de ısıtılmış fırında 16 dakika pişirin. Taban fırındayken jöle malzemelerini karıştırın, tabanı fırından çıkarıp jöle karışımını üzerine döküp yeniden fırına verin, 20 dakika daha pişirdikten sonra fırından çıkarın, ılımaya bırakın. Oda sıcaklığına geldiğinde kalıptan çıkarıp üzerine pudra şekeri serpip dilimleyerek servis yapın. Benim gibi kelepçe fırın kalıbı kullanırsanız hem fırınınız batar hem de fırın kalıbınızdan olursunuz (((((: bir miktar kırdım da kalıbı sinirden (((((: Neyse siz siz olun, normal kalıbın tabanına, kenarlarından sarkacak şekilde yağlı kağıt serin, çıkarması çok daha kolay olur (:


        AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder