17 Şubat 2014 Pazartesi

KEK PASTA

      Bazen mutfakta işler istediğiniz gibi gitmez. Elinizde kalan olmamış malzemenizi nasıl kurtaracağınızı düşünürsünüz. İşte bu haftasonu benim güzel kekimin başına tam d abu geldi. Komşumuz sağ olsun yurtdışı seyehatinden bana bir kaç değişik silikon kalıp getirmiş ama kek içinden çıkarken parçalandı, kalığlar fazla ayrıntılı olduğundan aslında kek pişirmeye pek de uygun değilmiş. Kalıpları daha sonra nasıl değerlendiririm bilmiyorum ama parçalanan keki mozaik pasta tadında bi şekilde değerlendirdim (:
  • 1/2 kakaolu kek
  • 1/2 su bardağı ceviz
  • 1 paket çırpılmış krema
  • 1 çorba kaşığı kako
  • 1 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 4-5 süsleme şekerlemesi (ben fresh vişne kullandım)
       Kakaolu kek parçalarını rondoda un haline getirin, cevizi de rondoda un haline getirin. Çırpılmış kremayı pusra şekeriyle tatlandırın. Kremadan 1-2 çorba kaşığı kadar sıkma torbasına alıp buz dolabında soğumaya bırakın. Kek ununu, ceviz ununu, kremayı ve kakaoyu birleştirip sert bir hamur kıvamına getirin. Hamurunuzu streçe sarıp derin dondurucuda 3 saat dinlendirin. Daha sonra servis tabağına alın, buzdolabında soğuyan kremayı üzerine şekilli sıkıp şekerleme ya da meyveyle süsleyip dilimleyerek servis yapın.




       AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder