30 Eylül 2014 Salı

MANTAR KAVURMA

    Bugün markette dolaşırken öyle bir mantar paketi gördüm ki sebze reyonunun önünde çakıldım kaldım resmen. Bembeyaz ve kocaman mantarları çiğ yiyesim geldi. Eve geldiğimde o mantarları başka malzemelerle karıştırıp tadını kaybetmek istemedim. Ortaya bu sade ve lezzetli yemek çıktı. Basit, lezzetli, kurtarıcı, zengin ama mütevazı ^_^ Mantar protein açsından oldukça zengin bir gıdadır; sebze demiyorum çünkü mantarın hala bitki mi hayvan mı olduğu konusunda tartışmalar var. Oldukça ucuz bir protein kaynağı olduğu konusundaysa her iki taraf da hemfikir :) Proteine ulaşmanın ucuz yolu, bir öğrenci yemeği :D Hadi kolay gelsin diyelim size :)
  • 1 kg iri mantar
  • 2 büyük kuru soğan
  • 3-4 çorba kaşığı fındık yağı
  • tuz karabiber
    Yağı derin bir tencerede ısıtın, kuru soğanları küp doğrayıp tuz ve karabiberle karamelize olana dek pişirin. Bu pişirme ortalama 15 dakika sürer. Soğanlar kavrulduktan sonra mantarları temizleyip iri doğrayıp tencereye ekleyin. Üzerine yeniden tuz serpip tencerenin kapağını kapatın. Orta ateşte mantarlar su bırakana dek pişirip kapağı açın. Ocağın altını da açıp suyunu çekene dek pişirin. Ben yanına tereyağlı klasik makarna haşladım. İkisi birbirine çok yakışıyor. Afiyetle yedim ^_^ Koşarak markete gidin, bu akşam yemeğiniz bu olsun, pişman olmicaksınız ^_^ 


    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder