24 Eylül 2014 Çarşamba

TERBİYELİ TAVUK

    Sebzeli tavuk soteyi hepiniz bilirsiniz. Ama bazen bildiğiniz yemekleri farklı şekilde pişirdiğinizde bambaşka bir lezzetle karşılaşırsınız. Ben bugün yemekte atraksiyona girmek istedim, çok sıkıldıysam demek ki :D Bu güzel yemeği pişirdim, yanına sade makarna haşladım. Mısır gevreği kasesine önce makarnadan koyup üzerine terbiyeli tavuğumdan bir kaç kaşık ekledim. Tavuğun sosu makarnaya da çok yakıştı, aynı şekilde tüketmenizi öneririm; şefin tavsiyesi ;) Kızım da çok beğenmiş olacak ki yediğimden beri tekmeleyip duruyor beni :D Artık bilgisayara doğru eğilip yazmak oldukça zor gelmeye başladı, bilgisayarın başında at biner gibi dimdik oturmak zorunda kalıyorum değerinizi bilin :D Hadi malzeme listesini verip yapımına geçelim gençler :)
  • 1 tam tavuk göğsü
  • 3 çorba kaşığı zeytin yağ
  • 3 çorba kaşığı fındık yağı
  • 2 çorba kaşığı un
  • tuz karabiber pul biber
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 çarliston biber
  • 1 salçalık kırmızı biber
  • 2 büyük domates
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 7-8 diş sarımsak
  • sevdiğiniz bir çeşit sade makarna
    Derin bir tencerede zeytinyağını ısıtın, kuru soğanı küp doğrayıp ısınan zeytinyağında karamelize olana dek pişirin. Bunun için sabırlı olmanız gerekiyor, kuru soğan oldukça şekerli ve sulu bir sebzedir, karamelize olması yaklaşık 12-15 dakika sürer. Soğan karamelize olduktan sonra kırmızı salçalık biberi küp doğrayıp ekleyin. Kırmızı biber oldukça etli bir biberdir ve diğer biberlere göre daha geç pişer, bu nedenle çarlistonla aynı anda eklemeyin. Kırmızı biber bir kaç dakika kavrulup yağa rengini verdikten sonra çarliston biberi de küp doğrayıp ekleyin. Biberler kavrulduktan sonra Küp doğradığınız domatesleri ve küçük doğradığınız 4 diş sarımsağı ekleyip kaynamasını bekleyin. Sebze sosu kaynamaya başlayınca tencerenin kapağını kapatıp ocağı kısın ve 15 dakika pişirin. 
    Tavuk göğsünü yıkayıp kağıt havluyla tamamen kurutun. Küp doğrayın. Unu, tuzu, karabiberi ve pul biberi karıştırıp tavuk göğüslerini bu karışıma bulayın. Geniş bir tavayı ısıtıp fındık yağını ısınan tavaya alın ve üzerine kapladığınız tavuk göğüslerini ekleyin. Hızlıca her tarafını kavurduğunuz tavuk göğüslerinin üzerine sebzeli sosu ekleyin. Birlikte 15 dakika daha pişirdikten sonra 15-20 dakika dinlenmeye bırakıp sıcak servis yapın. Başta söylediğim sunum önerisini yabana atmayın ;) Sade makarnayla birlikte enfes oluyor.


    Ben üzerine bir güzel dilim ıslak kek yedim ^_^ Lezzetli günleriniz olsun :)

    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder