1 Ekim 2014 Çarşamba

KAĞIT KEBABI

    Havalar hafif serinlemişken ağır yemeklere ufaktan bir giriş yapalım. Yaz boyu taze fasulyeydi, fırında sebze kızartmasıydı, ızgaraydı derken kilo verdiniz tariflerimle :D Ben veremedim, zira Nil Hanım 8 aylık oldu gün be gün şişmeye devam etmekteyim >.< Şunun şurasında bir kaç hafta daha güncel tarif girerim sonrası için söz veremiyorum :)  
    Bugünkü yemek çooook eskilerden geliyor. Evde hiç pişirmedim, annem de pişirmezdi ama ben çok severdim, babam da fabrikada çıktığı zaman bana muhakkak getirirdi ^_^ 8 aylık halinde deli mi dürttü böyle kademeli bi yemek yaptın derseniz şöyleki işe beğendi yapmak için başladım, evet farkındayım o da basit değil aman ne bileyim canım, çok sıkıldıysam demek ki :D uğraşasım gelmiş :D Neyse ne diyodum, beğendi; patlıcanlarım pek şirinmiş böyle mini mini bana bakıyolardı, közlesen canımız yok elinde kalırız der gibi bakıyolardı. Eh madem peki kızartayım dedim, patlıcanlar için değişen bişey olmadı her halükarda yenecekler efenim, usluca kızartma tenceresinin yanına sıralandılar. Ve kağıt kebabının serüveni başladı. Malzemeler 4 kişiliktir.
  • 6-7 minik patlıcan
  • 4 orta boy patates
  • 500 gr kuş başı dana eti
  • 2 orta boy havuç
  • 7-8 diş sarımsak
  • tuz karabiber
  • kızartma yağı
  • 4 yaprak yağlı kağıt
    Patlıcanları alacalı soyup küp doğrayın. Patatesleri soyup küp doğrayın, havuçları soyup küp boyutunda doğrayın. Sarımsakları soyun. Kızartma tenceresinde bol yağ ısıtın, sırasıyla patlıcanları, patatesleri ve havuçları kızartıp ayrı tabaklara alın, fazla yağlarını bırakmaları için tabakların altına kağıt havlu sermeyi unutmayın. Başka bi tavada tuz ve karabiberle tatlandırdığınız eti kavurun.


    Bütün malzemeler piştikten sonra 15 dakika soğumaya bırakın. Yağlı kağıtlardan birini alın, bütün malzemelerin 1/4'ini kağıdın ortasına yerleştirin. Üzerine tuz serpin.


    Yağlı kağıdın dört tarafını zarf kapatır gibi kapatıp kapama kısmı alta gelecek şekilde fırın tepsisine yerleştirin. Bütün kağıtlar bitene kadar aynı işleme devam edin. Fırını 200 'C de ısıtıp 10-15 dakika fırında tutup sıcak servis yapın. 


    Ben yanına pirinç pilavı ve cacık yaptım bu da şefin önerisi olsun :) Şimdiden ellerinize sağlık :)

    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder