23 Eylül 2014 Salı

MERSİN ENJOY BURGER HOUSE



    Uzun zamandır ne tarif giresim geliyor ne de yazı yazasım. Ama bu akşam dışarıda öyle bir yemek yedik ki eve gelir gelmez yazmak istedim. Beni takip edenler biliyor artık Mersin'de yaşıyorum ve dışarıda yemeyi çok sevmeme rağmen bu şehirde yemek yiyecek kaliteli bir mekan bulamıyorum. Nişastayla kalınlaştırılan dö mi glas sosu utanmadan servis eden Big Chef'e sahip bir şehirde yaşıyorum ben. Pandispanya tabanına muhallebili krema basıp tiramisu diye sunmaya utanmayan Mado'ya sahip bir şehirde yaşıyorum ben. Hazır hamburger ekmeğine, hazır köfte koyup burger diye sunmaya utanmayan Cafeler'e sahip bir şehirde yaşıyorum ben. Ama bugün, açılalı henüz dört gün olmuş bir Burger House'a gittik. Aylardır açılmasını bekliyorduk eşimle ve açıldığını gördüğümüz anda oturup bir anda deneyebileceğimiz kadar çok şey sipariş ettik. Eşim şefin özel burgerini sipariş etti; içi karamelize soğan, dana bacon, chedar, mantar ve kibrit patates dolu; inanılmaz lezzetli ve inanılmaz doyurucu. Ben mini burger mönü istedim; mini bacon burger, mini mushroom burger ve mini cafe de paris burger. Burda bi es verip cafe de paris burgerden bahsetmek isiyorum size. Cafe de paris sos taze baharatlarla ve tereyağıyla yapılan bir sostur, ızgara etlere çok yakışır ve ben çok severim. Bu kadar sevmeme rağmen burgerde denemek hiç aklıma gelmemişti. Bir et sosu burgere ancak bu kadar yakışabilir. Es verdiğim yerden devam ediyorum, burgerlerin yanına patates kızartması ve hellim stick istedik. Hellim çubukları konusunda başta tereddüt ettik, malum hellim çok tuzlu bir peynirdir ama servis yapan eleman tuzunun alındığının garantisini verince sipariş ettik, dışı çıtır içi yumuşacık ve inanılmaz lezzetli peynir çubukları yedik. 


    Her şeyin ne kadar lezzetli olduğunu anlattım, ama bu lezzet kolay yakalanan bi lezzet değil. Ekmeklerinden kullandıkları soslara, köftelerinden atıştırmalıklarına her şeylerini şefleri hazırlıyor. Olabildiğince taze/günlük ürünler ve soslar kullanıyorlar. 


    Mekanın dekorasyonu sade ve şık, sunumlar burgere uygun ve alışılmışın dışında; ne Amerikan tarzı sepetlerde ne de Steak House tarzı tahtada, kendine has döküm tavalarda. Mekan insanı ahşabın sıcaklığıyla karşılıyor, mekanın sahibi aynı zamanda çalışanı :) Abi kardeş açmış mekanı; abi şef, kardeş servis elemanı :) Açık mutfak usulü çalışan mekanda uzun uzun oturmak istemezseniz mutfağı gören bar kısmında da oturabilirsiniz. 


    Mersin'de kaliteli mekan tutar mı bilmiyorum ama biz bu Burger House'u çok sevdik. Yeri Pozcu Groseri'nin hemen arkasındaki sokağın köşesi, ulaşım çok rahat, mönü çok lezzetli, sahipleri çok sıcak ve ilgili, mekan rahat ve samimi.. Denemenizi şiddetle öneririm, damağınız kaliteli burgeri hak ediyor ;) Mönünün fotoğraflarını da ekliyorum mekan sahiplerinin izniyle ^_^ 





    Düşünceli mekan öğrencileri de düşünmüş :) Oldukça uygun öğrenci mönüsünü de mönülerine eklemişler :) Gidin ve deneyin, pişman olmazsınız :)

    AFİYET OLSUN (:


11 yorum:

  1. Mersine gittiğimde Lezzet durakları listeme alıyorum burayı :)

    YanıtlaSil
  2. Is bankasindan karsiya dogru gecin merdivenlerden inin ikinci sokaktan saga donun otto burger var el yapimi o da guzeldir etler izgarada piser. Sahil yolunda forum tarafindan marinaya giderken cafe 85 var orada da her sey el yapimi ama etler izgara degil. Ikisini de deneyebilirsiniz. Ben burger houseun ogrenci menusunden yemistim gayet guzeldi en yakin zamanda chili burger da deneyecegim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğumdan sonra en kısa sürede deneyeceğim :) Merak ettim ama şu sıralar değil oralara gitmek koltuğa oturup kalkmak güç geliyor :D Tıs tıs dolaşıyorum :D

      Sil
    2. denedim ve hatta hakkında yazı da yazdım ^_^

      Sil
  3. Cafe 85 dedim ama o kadar da güzel değil (gene de burger king mc donalds falan hava cıva kalır o ayrı) ottoyu tavsiye ederim. Bu gün burger house'dan chili burger denedim hatta şu an yanımda tahmin ettiğim kadar acı değildi ama oradaki şef hiltonun orda bir yer söyledi orayı da dene dedi. T ile başlıyordu tam hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Cafe De Paris sosuna aşığım, yazımda da bahsettiğim gibi en çok onu beğendim ama soğanları karamelize etme şekilleri de çok başarılı, bahsettiğiniz yerleri muhakkak deneyeceğim ama buradaki her şeyi çok sevdim :) Sizin de beğenmenize sevindim :)

      Sil
  4. Tico burger tico burger tabelaları asınca her yere ister istemez hatırladım :D . daha fırsatım olmadı denemeye denerseniz bir yazı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Deneyeyim :) Otto'yu deneyip yazdım, okumadıysanız :)

    YanıtlaSil
  6. GabbyGrills'e de bekleriz.

    www.facebook.com/GabbyGrillsMersin
    Telefon: 03243260333 – 0552 9163333
    Adres: Güvenevler Mah. 1913 Sok. No:14, Forum AVM Civarı, Opet Arkası, Yenişehir, Mersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda görüşmek ve denemek isterim :)

      Sil