5 Eylül 2014 Cuma

LABNELİ İRMİK HELVASI

    Salıdan beri süregelen tembelliğime tatlı krizim son verdi ((: İşe kremalı irmik helvası amacıyla başladım ama kardeşim krema stoğumu tüketmiş -_- Ben de yerine labne kullandım.. İkisi de bana ait tarifler olduğu için istediğim gibi modifiye edebilirim :D Bilirsiniz irmik helvası Türk mutfağının as tatlısıdır ama ağırdır da, labnenin tuzu  ve ekşimsiliği irmik helvasının o bayan tadını indirgiyo. Normalden daha az şeker kullanılarak yapılan bu helva severek tüketeceğinize inandığım bi tarif. Malzeme listesinde bulunan bal inanılmaz bi aroma ekliyo, muhakkak kullanın. Şimdiden ellerinize sağlık. Ölçü kabı olarak uluslar arası standart ölçü kabı olan 240 ml'lik kaplarımı kullandım.
  • 75 gr tereyağ
  • 1 kap irmik
  • 1/2 kap to şeker
  • 1 çorba kaşığı bal
  • 1/2 çay kaşığı toz tarçın
  • 1,5 kap kaynamış su
  • 100 gr az tuzlu labne
    Tereyağını tavada eritin, irmiği içine ekleyip kavurun. Toz tarçın, toz şeker ve balı da ekledikten sonra 1-2 dakika daha kavurup kaynayan suyu ekleyin. Sürekli karıştırarak irmiğin suyu çekmesini bekleyin. İrmik suyu tamamen çekince ocaktan alıp labneyi ekleyin. Sürekli karıştırarak labneyi helvanın içinde eritin. Kaşık yardımıyla şekil verdiğiniz helvayı servis tabağına yerleştirip üzerine toz tarçın serperek servis yapın.


    Malzeme listesinden 28 top çıkıyor, servis etmeyi planladığınız porsiyona göre miktarı değiştirebilirsiniz.

    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder