4 Temmuz 2014 Cuma

AHUDUDU REÇELİ



        Günaydın :) Bu sabah bahçeye indiğimde ahududularımın olgunlaştığını gördüm. Bu sıralar keklerimin yardımcı malzemesi biliyosunuz. Geçen gün arkadaşım annesiyle birlikte kahveye gelmişti, ahududular çok hoşlarına gitti ve reçelinin güzel olacağını söylediler. Ben de bugün olanlarla küçük bi kavanoz reçel yaptım, süsledim. Giderken götürmeye hazır :) süslemesi size ilham versin, bebek hediyesi olarak minik kavanozlara reçel doldurup süsleyerek dağıtabilirsiniz :) Mevsimine göre her türlü reçel olur, bizim bebeğimizin doğumu kasıma denk geliyo, Mersin'de sanırım ancak portakal reçeli olur o zamana :) Bakalım daha yaratıcı bi fikir gelmezse aklıma uygulamaya geçirebilirim :) Bu listeden ancak küçük bir kavanoz çıkıyor, kışlık reçel değil, bir kaç günde tüketilecek miktarda. Ahududunun yapısı çok hassas olduğu için büyük porsiyonlarda pişirmeye çok da uygun değil. Ben meyvelerin ezilip marmelat halini almasını sevmiyorum, bu nedenle olabildiğince küçük porsiyonlarda pişiririm. 
  • 2 su bardağı taze ahududu
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 dilim limon
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
        Ahududuları nazikçe yıkayıp tencereye alın, toz şekeri üzerine serpip ocağın küçük gözünde yüksek ateşte kaynamaya bırakın. Şeker eriyip meyvelerle birlikte kaynamaya başladığında ocağı kısıp 10 dakika kısık ateşte pişirdikten sonra limon dilimlerini ve limon suyunu içine ekleyip 1-2 dakika daha pişirip sıcakken kavanoza doldurun. Ben limon dilimlerini çıkarıp reçeli doldurdum, daha sonra limon dilimlerini de kavanozun ağzına yerleştirdim. Zaten ekşi bi reçel olduğu için, limon dilimleri dahi yenebilir :) Kavanozun kapağını sıkıca kapatıp ters çevirerek soğumaya bırakın.





        AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder