3 Temmuz 2014 Perşembe

EKŞİ MEYVELİ KEK

        Günaydın, ben bugün çaya misafir bekliyorum. Yaz aylarında misafir ağırlamak kışa göre zor oluyo. Kışın yağlı, kremalı, baharatlı, çikolatalı ikramlar hazırlayabiliyosunuz. Ama yazın o kat kat kıyafetler çıkıp fazlalıklar göze batmaya başlayınca, bir de üzerine Mersin'in bunaltıcı sıcakları eklenince insanlar ağır şeyler yiyemiyor, yemek de istemiyor. Geçenlerde kakaolu taze frambuazlı bi kek tarifi vermiştim. Bu tarif ona çok benziyor. Ama bu kez kakao kullanmadım ve kekin de yapısını biraz değiştirdim. Çünkü bu kez meyvelerin tabana toplanamasını istedim, bi nevi ters keki anımsatması için. Siz gene isterseniz meyveleri tam ortaya yayabilirsiniz. Baton kalıpta pişirdiğim için ölçü kabı olarak klasik türk kahvesi fincanı kullandım.
  • 1 büyük yumurta
  • çay kaşığının ucuyla tuz
  • 1,5 kap toz şeker (ekşiyi dengelemek adına)
  • 1 kap fındık yağı (artık biliyosunuz ben üç yağ çeşidi kullanırım; zeytinyağ, fındık yağ, tereyağ; seçim sizin)
  • 1,5 kap süt
  • 3,5 kap un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 paket şekerli vanilin
  • 1 kase taze ekşi meyve; böğürtlen olur, ahududu olur, vişne olur, frambuaz olur; kısacesı siz ne tercih ederseniz o olur. Yeter ki yazın sıcağına ferahlık katacak bi ekşiliği olsun :)
        Baton kek kalıbınızı yağlayın, bir çorba kaşığı un serpip sırlayın. Fırınınızı 200 'C de ısıtmaya başlayın. Ve kekin yapımına geçin :) Yumurtayı tuzla çırpıp şekeri ekleyin. Krema kıvamına gelene dek çırpmaya devam edin. Yağı ve sütü ekleyip şekerin tamamen erimesini sağladıktan sonra unu, kabartma tozunu ve vanilini eleyerek sıvı karışıma ekleyin. Hamurun 1/3'ünü kalıba döküp taze meyvelerinizle hamuru tamamen kaplayın. Kalan hamuru da kalıba boşaltıp fırına verin. Kalıbı fırına verdiğinizde sıcaklığı 170 'C ye düşürün. 35-40 dakika pişirdikten sonra fırından çıkarıp 20-25 dakika dinlendirin ve kalıptan çıkarın. Ilık olarak soğuk sütle ya da soğuk olarak sütlü kahveyle enfes olur, şefin tavsiyesi ;)



        Köpük köpük vanilya aromalı kekin ortasındaki ekşi ve taze sürprizin rengi de göze hitap ediyor :) AFİYET  OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder