22 Temmuz 2015 Çarşamba

DOMATES SOSLU DANA LOKUM

    Bu sıralar keyfim pek kaçık, işe gelmek istemiyorum, insanlarla görüşmek istemiyorum. İş yerinde her şey o kadar can sıkıcı ki hiç bir şeyden keyif almıyorum. Mesleğimle bir sıkıntım yok, insnalarla benim problemim. İşi bırakıp bir yerlerde sekreterlik yapasım var, asiste ettiğim kimse yokken "yönetici asistanı" olasım var, bütün gün facebook'ta instagram'da takılıp, her gün manikür yapıp oje rengi değiştirip arada da çalan telefonları "efandııım" diye açasım var! 300-500 lira fark için çekilecek dert değil benimki! Adam 6 sene okumuş tıp mezunu olmuş ama doktor olamamış, yok hayır doktor olmak öyle kolay değil, her tıp mezununa da doktor denmez. İnsan ilişkileri kötü olan, iletişim kuramayan, insanın gözünün içine bakarak yalan söyleyen, soytarı gibi ortada dolanana doktor demiyorum ben. İşin özeti dün öğleden hemen önce canım öyle sıkıldı, elim ayağım sinirden öyle titredi ki, hala etkisinden kurtulamadım. İş çıkışında kurumun bahçıvanı koşarak geldi, "hocam size hazırladım" diye gazeteyle arajmanladığı bir demet gül tutuşturdu elime. Ama nasıl güzeller, ama nasıl güzel kokuyorlar. Dikenlerini bile tek tek temizlemiş. İnsanı insan yapan aldığı öğretim değil işte, eğitim! Ben birine eğitimsiz derken diplomasına saygısızlık etmiyorum, kimseye öğretimsiz demedim ki ömürümce!

    O moral bozukluğuyla çıktım işte işten, biraz yüzüp kendime geleyim dedim; ıgıh, güzel bi yemek yapıp kendime geleyim dedim; ıgıh. Bu sabah ayaklarım geri geri gitti, mutsuzum. Ama sizi de uzun zamandır ihmal ettiğimin farkındayım bari dün pişirdiğim yemeğin tarifini vereyim. Benim gibi mutsuz pişirmeyin, lezzet alamazsınız ;) Hadi kolay gelsin. Liste kişi başıdır;
  • 3-4 parça dana lokum
  • 1 arpacık soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 200 ml ev yapımı domates konservesi
  • 2 çorba kaşığı sızma zeytinyağ
  • 4-5 yaprak taze fesleğen
  • tuz karabiber
    Yapışmaz tavayı ısıtıp lokumları çift taraflı beşer dakika pişirin. Lokumları tavadan alır almaz, domates sosunu, ince doğranmış arpacık soğanlarını, ince doğranmış sarımsağı, zeytinyağını, tuz ve karabiberi tavaya ekleyip tavayı glaze edin (dibe yapışmış malzemeyi sıvı başka bir malzemeyle kavlatmak/kaldırmak). 7-8 dakika pişirdikten sonra fesleğenleri elinizle parçalayıp 2-3 dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirip bütün sosu rondodan geçirin. Servis tabağına önce lokumları koyup üzerini tamamen sosla kaplayın. Taze fesleğenle süsleyerek servis yapın.



    AFİYET OLSUN (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder